شناسه خبر : 42238

وب‌سایت‌های اخاذی‌گران آنلاین توقیف شدند

وب‌سایت‌های اخاذی‌گران آنلاین توقیف شدند

مقامات آمریکایی وب‌سایت‌های اخاذی دیجیتالی مرتبط با گروه باج گیر «بلک‌کت» را توقیف کرده و تهدید هکرها برای تشدید حملاتشان را برانگیختند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، گروه «بلک‌کت» که به ALPHV یا «نوبروس» هم معروف است، متهم است با گروه هکری «عنکبوت پراکنده» (Scattered Spider) همکاری کرده که شرکت‌های بزرگ شامل «ام جی ام ریسورت اینترنشنال» و شرکت «سزار اینترتینمنت» را به وحشت انداخته است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه رایانه‌ گروه باج‌افزار «بلک‌کت» را رصد کرده و چندین وب‌سایت مورد استفاده این گروه و همچنین صدها کلید رمزنگاری را که می‌توان برای نجات بیش از ۵۰۰ قربانی هک استفاده شود، توقیف کرد.

به دستگیری یا هیچ اقدامی علیه عنکبوت پراکنده اشاره‌ای نشده است اما محققان امنیتی بر این باورند که این گروه از جوانان انگلیسی زبان کشورهای غربی تشکیل شده است. این گروه به عنوان نوک تیز نیزه «بلک‌کت» عمل کرده است و نرم افزارهای برهم ریزی داده را در دستگاه‌های قربانیان توزیع می‌کند که معمولا پس از پرداخت باج هنگفت، حذف می‌شوند.

بعضی از تحلیلگران بخش خصوصی، توقیف این وب‌سایت‌ها را اقدام مهمی ارزیابی کردند.

چارلز کارماکال، یکی از مدیران واحد امنیت سایبری «ماندیانت» شرکت آلفابت اظهار کرد که این یک پیروزی بزرگ برای مجریان قانون و جامعه است.

دیگران گفتند: طولی نخواهد کشید که هکرها دوباره گروه بندی خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خود هکرها وعده دادند با اخاذی از فراهم کنندگان زیرساخت حساس و بیمارستان‌ها، تلافی خواهند کرد.


 

ارسال نظر