شناسه خبر : 40157

برآورد خسارت تکمیلی در منطقه زلزله زده نهبندان آغاز شد

برآورد خسارت تکمیلی در منطقه زلزله زده نهبندان آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آغاز برآورد تکمیلی میزان خسارات در شهرستان نهبندان در پی زلزله اخیر خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تکرار پس لرزه‌ها در منطقه زلزله زده نهبندان تأکید شده تا بر حسب نیاز مردم اردوگاه‌های کم جمعیتی برای اسکان مردم در روستاها دایر شود تا مردم به صورت گروهی از این چادرها استفاده کنند.

او افزود: همچنین تأکید بر این بوده تا افراد در خانه‌های ناایمن به ویژه در زمان خواب و استراحت نمانند و از خانه‌های مقاوم‌تر استفاده کنند.

آخوندی بیان کرد: این اقدام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده تا پیگیری برای بازسازی و همچنین جبران خسارات از طریق بیمه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با کمک وزارت دارایی و سازمان مدیریت بحران تمام واحدهای مسکونی در استان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی بلایای طبیعی ساختمان قرار دارند که بعد از وقوع حادثه سیستم مدیریت بحران استان اطلاعات لازم را وارد سامانه مربوطه کرده تا بعد از ارزیابی خسارت مبالغی به صورت بلاعوض برای بازسازی و جبران به مالکان ساختمان‌ها پرداخت شود.

او ادامه داد: هم اکنون تیم‌های امدادی و عملیاتی با نظر فرماندار به عنوان رئیس مدیریت بحران شهرستان در منطقه حضور دارند.

 

ارسال نظر