شناسه خبر : 35248

رشد ۱۵ درصدی مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک

رشد ۱۵ درصدی مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نمودار تحلیلی سامانه نسخه الکترونیک نشان می‌دهد مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک رشد ۱۵ درصدی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امیر حسین حبیبیان افزود: در سه ماه اول امسال ۲۱ هزار پزشک جدید در طرح نسخه الکترونیک مشارکت کردند و در مقایسه با همین مدت از سال پیش ۲ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۸ هزار پزشک در خرداد امسال با این طرح همکاری داشته اند، اظهارداشت: از این ۹۸ هزار پزشک ۸۷ هزار نفر به صورت الکترونیک و حدود ۱۱ هزار نفر به صورت نیمه الکترونیک نسخ خود را صادر کرده اند. در نمودارهای تحلیلی شاهد افزایش مشارکت هستیم به گونه‌ای که پس از الزام قانون به اجرای نسخه الکترونیک پس از اول دی ۱۴۰۰، ۷۹ هزار نفر بود و اکنون به ۹۸ هزار نفر رسیده است.

به گفته حبیبیان، به صورت ماهانه هم این افزایش مشارکت دیده می‌شود به گونه‌ای که در خرداد سال گذشته ۷۸ هزار پزشک و در خرداد امسال ۹۸ هزار پزشک نسخه الکترونیک نوشتند و پزشکانی که به صورت نیمه الکترونیک نسخه نوشته اند هم حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش داشته است.

وی افزود: در تفکیک استانی نیز مشارکت نسخه نویسی الکترونیک دیده می‌شود، پزشکان استان‌های بوشهر، یزد و هرمزگان مشارکت ۹۸ درصدی با این طرح داشته اند و پزشکان استان‌های خراسان رضوی و قم نیز مشارکت ۸۰ درصدی دارند.

نسخه الکترونیک بخشی از پرونده الکترونیک سلامت بود که با همکاری دولت، مجلس و سازمان های بیمه‌گر بر اساس مصوبات قانونی نهاد قانونگذاری کشور به اجرا درآمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۷ اسفند سال گذشته برای فراهم کردن زیرساخت های لازم در بهبود اجرای نسخه نویسی الکترونیک با هزینه‌های لازم برای تحقق آن موافقت کردند.

ارسال نظر