شناسه خبر : 31288

کارگران فصلی سه دهک پایین رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

کارگران فصلی سه دهک پایین رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کارگران فصلی اگر در سه دهک پایین باشند به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما چنانچه در دیگر دهک‌ها قرار داشته باشند تعیین وسع شده و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، «محمد مهدی ناصحی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیمه کارگران فصلی گفت: کارگران فصلی که بیمه ندارند و یا مدتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و بعد از اتمام کار از بیمه تامین اجتماعی خارج می‌شوند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: اگر این کارگران در سه دهک پایین باشند به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما چنانچه در دیگر دهک ها قرار داشته باشند تعیین وسع شده و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره وضعیت کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در اجرای طرح پزشک خانواده گفت: همه بیمه‌ها در قالب طرح ارجاع قرار می گیرند و این شرایط برای همه بیمه شدگان آنها نیز وجود دارد.

ناصحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در برخی موارد پزشک به صورت الکترونیک نسخه را ثبت کرده اما زمانی که بیمار به داروخانه یا مرکز رادیولوژی مراجعه می کند نسخه ثبت نشده است، آیا برای رفع این مشکل اقدامی شده و تکلیف بیمار چیست؟ گفت: درصد خیلی کمی از نسخه این مشکل را دارند که دوباره پزشک آن نسخه را می‌نویسد. در نسخه جدید این مشکل رفع شده است. وقتی پزشک نسخه را می نویسد کد رهگیری برای بیمار و پزشک ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطعی و اختلال در اینترنت در ماه‌های اخیر مشکلاتی برای پزشک و بیمار و صدور نسخه الکترونیک ایجاد کرده بود؟ گفت: خیلی کم بوده است، ما اعلام کرده بودیم که چنانچه اینترنت مشکل داشت از نسخه کاغذی استفاده کنند، اما موردی برای ما ارسال نشد.

ارسال نظر