شناسه خبر : 31246

ثبت ۱۴۴ میلیون نسخه الکترونیک و پرداخت ماهیانه ۹/۵ میلیون نسخه توسط بیمه سلامت

ثبت ۱۴۴ میلیون نسخه الکترونیک و پرداخت ماهیانه ۹/۵ میلیون نسخه توسط بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۴۴میلیون نسخه تمام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به ثبت رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد مهدی ناصحی ، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری گفت: در زمینه هوشمند کردن فرآیند ها و الکترونیکی شدن خدمات کارهای خوبی انجام شده و بیمه سلامت رتبه هشتم از نظر فناوری و جایگاه پنجم از نظر شفافیت را در بین ۱۷۷ دستگاه در سال گذشته کسب کرده است.

او افزود:عملیاتی شدن نسخه نویسی الکترونیکی سخت ترین قسمت کار بود که در حال اجرا است و در دو سال گذشته با شتاب بیشتری این کار با همکاری پزشکان در حال اجرا است.

ناصحی ادامه داد: ۱۴۴میلیون نسخه تمام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به ثبت رسیده است و تمام خدمات رادیولوژی، توانبخشی و دارویی را شامل می‌شوند.

او افزود: ماهیانه ۹/۵ میلیون نسخه به صورت الکترونیکی پرداخت می کنیم و حدود ۹۸درصد از نسخه ها به صورت الکترونیکی است.تقریبا ۲۸ هزار پزشک نسخه ها را ترکیبی نوشته که این آمار به حدود هشت هزار رسیده است.

ناصحی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون در سه بعد مشغول به فعالیت در حوزه سلامت است که پوشش همگانی جمعیت، پوشش خدمات حوزه سلامت و تامین منابع سلامت را شامل می شود.

به گفته وی درصد بالایی از جمعیت به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دارند و با ایجاد صندوق بیماران خاص سعی در کاهش پرداختی از جیب بیماران را داریم.

او افزود: نظام ارجاع برای پزشک خانواده در تمام سطوح روستا و شهر و تمام مراکز درمانی به روز رسانی شده است.فعالیت سامانه نظارت بر خط در مراکز درمانی و بهداشتی روستایی و شهری شروع شده است. با الکترونیکی شدن خدمات و کارها باعث صرفه جویی هشت تن در مصرف کاغذ شده است.

ناصحی توضیح داد: در سال گذشته دهک های پایین یعنی شش میلیون و ۲۵۵هزار نفر را به صورت رایگان بیمه شده اند. پوشش بیمه ای در زمینه ناباروری را در حدود ۹۰ درصد در بخش بستری و سرپایی پرداخت شده است.
او گفت: پرداخت ها به موقع به داروخانه ها و موسسات انجام شده است. صندوق بیماران صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان رونمایی و اجرایی شده است.
ناصحی بیان کرد: پوشش بیمه ای ۹۶۰۰ قلم دارو به صورت الکترونیکی و با تضمین عدم افزایش پرداختی از جیب مردم اجرایی شده است. تا به الان ۳۱ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت و صندوق قرار گرفته و هزینه های آن ها رایگان است.سقف پرداختی های بیماران خاص ۵۰میلیون تومان است اما در صورت افزایش هزینه ها بیماران نگران هزینه ها نباشند.
او  افزود: خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت ۷۰ درصدی قرار گرفته است.
ارسال نظر