شناسه خبر : 49964

اختصاصی چابک آنلاین؛

دارایی های بانک کشاورزی تا چه میزان تحت پوشش بیمه قرار داشت؟

دارایی های بانک کشاورزی تا چه میزان تحت پوشش بیمه قرار داشت؟

موجودی صندوق ریالی و ارزی شعب بانک کشاورزی در سال مالی گذشته به مبلغ ۱.۲۰۷ میلیارد تومان، از پوشش بیمه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برخوردار بوده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بر اساس این گزارش، دارایی های ثابت مشهود بانک کشاورزی نیز در سال مالی گذشته تا ارزش 10 هزار میلیارد تومان و اموال تملیکی این بانک هم در همین مدت تا ارزش 1.791 میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و  زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ دی ۱۳۹۹ و در راستای تکلیف مندرج در قانون مدیریت بحران کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، آیین نامه اجرایی بند (چ) ماده (۱۳) قانون مدیریت بحران کشور موضوع توسعه پوشش بیمه ای اموال دستگاه های اجرایی به قیمت کارشناسی را تصویب کرد.

درهمین راستا دستگاه های اجرایی موظف شدند تا در سقف اعتبارات تأمین شده مربوط به منظور ارتقای سطح تاب آوری خود، تمامی اموال بیمه‌پذیر خود را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، با رعایت اصول کلی مندرج در آیین نامه، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

برهمین اساس به موجب قانون و پس از اتمام برنامه ششم توسعه، جبران خسارت به اموال دولتی و دستگاه‌های اجرایی فقط از محل پوشش بیمه‌ای امکان پذیر است.

 

ارسال نظر