شناسه خبر : 49666

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمدهای سیتی بانک با وام دهی به کسب ‌و کارهای کوچک افزایشی شد

درآمدهای سیتی بانک با وام دهی به کسب ‌و کارهای کوچک افزایشی شد

درسال ۱۹۴۱، دریک شهر کوچک در غرب تگزاس، پنج مرد اولین بانک ایالت مورتون را تأسیس کردند؛ سیتی بانک.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این بانک از ابتدا، تمرکز خود را بر روی برآورده کردن نیازهای جامعه محلی از طریق خدمات بانکی و مشارکت در جامعه گذاشت.

سیتی بانک در فاصله سال های 1995 تا 2015 در سراسر تگزاس و شرق نیو مکزیکو گسترش یافت.

از سال 2019 هم سهام این بانک در بازار بورس NASDAQ عرضه عمومی می شود.

از طرفی، در همان سال 2019، سیتی بانک، بانک وست تگزاس را به منظور گسترش در حوزه حوضه های نفتی خریداری کرد.

شرکت South Plains یک شرکت مادر تخصصی بانکی با بیش از 3 میلیارد دلار دارایی بوده که مقر آن در لابوک تگزاس قرار دارد.

شرکت تابعه آن، سیتی بانک، یکی از بزرگترین بانک‌های مستقل در غرب تگزاس با 24 شعبه بوده که عملیات بانکداری را در بازارهای دالاس، ال پاسو، هیوستون بزرگ، تگزاس و بازار نیومکزیکو انجام می دهد.

این هلدینگ از طریق بانک سیتی، طیف گسترده‌ای از خدمات مالی تجاری و مصرفی را به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و افراد در مناطق بازار خود ارائه می دهد.

فعالیت‌های اصلی این بانک شامل بانکداری تجاری و خرده‌فروشی است، همراه با خدمات سرمایه‌گذاری، بیمه، رهن و اجاره مسکن.

سیتی بانک از زمان شروع کار خود، به اعتبار دهی به افراد روستایی کمک کرده و در حال حاضر به نیازهای کسب‌ و کارهای کوچک با درآمد ناخالص سالیانه ۱ میلیون دلار یا کمتر و مزارع کوچک با درآمد 500 هزار دلار یا کمتر پاسخ می دهد.

 این بانک برنامه‌های مربوط به وام دهی  را ارائه می‌دهد که به وسیله آنها می‌توان به صورت نوآورانه یا انعطاف‌پذیر به نیازهای مختلف تسهیلات مسکن پاسخ داد.

این برنامه‌ها شامل پشتیبانی از خریداران خانه برای اولین بار می‌شود.

به طورکلی سیتی بانک در سال 2023 حدود ۱۷۷ میلیون دلار وام به کسب‌ و کارهای کوچک، ۳۸ میلیون دلار وام‌ به مزارع کوچک و ۲۹۱ میلیون دلار وام‌ برای توسعه اجتماعی پرداخت کرد.

این بانک در سال 2023، رشد تقریباً دو رقمی در وام‌ها و رشد درآمد بیش از 7درصدی داشت که همه اینها نشان دهنده قدرت برند این بانک و وفاداری مشتریان سیتی بانک است که در طول سال‌های زیاد همچنان به این بانک وفادار مانده اند.

همچنین سیتی بانک به عنوان یکی از بانک‌های برتر اجتماعی سال 2023 معرفی شده است.

بررسی ها نشان می دهند که تا پایان سال گذشته میلادی، 81درصد سپرده‌های این بانک در بازارهای روستایی  و 19 درصد در بازارهای شهری اصلی دالاس، هیوستون و ال پاسو بوده است.

میانگین موجودی حساب سپرده این بانک حدود 36 هزار دلار است.

موضوع بسیار مهم این  است که تنها  حدود 16 درصد از کل سپرده‌های سیتی بانک در پایان سال 2023 بدون ‌بیمه یا بدون تضمین بودند.

علاوه بر این، سیتی بانک در بسیاری از بازارهای روستایی جایگاه شماره یک یا دوم در سهم بازار سپرده‌ها را به خود اختصاص داده که این نشان دهنده تعهد کارکنان این بانک به جذب مشتریان و همچنین پایبندی مشتریان به این بانک است.

بررسی ها نشان می دهد که سیتی بانک در سال 2023با افزایش 9.7 درصدی درآمد از محل ارایه وام بوده که دلیل آن،  گسترش پلتفرم های وام دهی به همراه یک اقتصاد مقاوم  بوده است.

از طرفی هم سیتی بانک در بازارهای شهری اصلی دالاس، هیوستون و ال پاسو، با رشد 18.2درصد درآمد از محل وام دهی، به دلیل جذب روابط بلند مدت با افراد جدید بوده است.

 بازارهای شهری اصلی منبع مهمی برای رشد وام برای آن هستند و در حال حاضر 34.5درصد از کل وام‌های بانک را تشکیل می‌دهند.

سیتی بانک علاوه بر نتایج مالی قوی، در طول سال، تعدادی اقدامات استراتژیک نیز انجام داده، از جمله فروش شرکت فرعی بیمه محصولات کشاورزی به نام  Windmark با سود قبل ازکسر مالیات 33.8 میلیون دلار به شرکت خدمات بیمه ای الیانت .

Windmark از زمان تأسیس در سال 1997 یک کسب و کار عالی بود.

مدیران سیتی بانک معتقدند که یکی از کلیدهای موفقیت این بانک حفظ کارکنان در طولانی مدت است تا پایان سال 2023، 28درصد از کارکنان این بانک ده سال یا بیشتر با بانک همراه بودند.

سود خالص سیتی بانک برای سال مالی منتهی به  31 دسامبر 2023، 62.7 میلیون دلاربودکه در مقایسه با سود خالص 58.2 میلیون دلاردر سال 2022  رشد داشته است.

گزارش ها نشان می دهند که بازگشت سرمایه گذاری متوسط بر دارایی‌ها برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2023، 1.54درصد بود.

سیتی بانک در برخی از فعالیت‌ها از جمله جمع‌آوری کمک‌های مالی و رویدادهای ورزشی نقش حامی را بازی می کند.

این بانک به عنوان یک شرکت، به بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی محلی که نیازهای اساسی انسانی را در جامعه  برآورده می‌کنند هم کمک می‌کند.

این بانک یک برنامه  سالیانه پاداش برای افراد در فصل تعطیلات، طرح ریزی کرده و کمک‌های مالی به سازمان‌های غیرانتفاعی را فراهم می‌کند.

از زمان شروع این برنامه، بیش از 1.1 میلیون دلار به 217 سازمان خیریه اهدا شده است.

در طول هفت سال گذشته، کارکنان سیتی بانک بیش از 790،600 دلار به سازمان‌های محلی کمک کرده‌اند. 

جالب تر اینکه  کارکنان این بانک هم به صورت رایگان آموزش‌های مالی را به دانش‌آموزان در تمام سطوح  ارائه می‌دهند.

همچنین  درس‌هایی در مورد پس‌انداز، بودجه‌بندی، وام‌دهی، ایجاد اعتبار و مالکیت خانه از طریق برنامه درسی مناسب سن دانش اموزان ارائه می دهند. 

این بانک با همکاری با Everfi، که یک شرکت آموزش مالی پیشرو صنعت مالی است، برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان طراحی و اجرایی کرده تا به آنها کمک کنند که درک درستی ازتصمیمات اقتصادی که در آینده می گیرند داشته باشند.

درکل مراقبت و حمایت از جامعه بخشی از ارزش های این بانک است و هرساله کارکنان این بانک داوطلب می شوند تا به سازمان های محلی برای خدمت به محرومان ،کمک کنند.

در سال ۲۰۲۳، کارکنان  سیتی بانک تقریبا 5 هزار ساعت را در بیش از ۱۱۹ سازمان مختلف در مناطق خدماتی رایگان داوطلب شدند.

کارکنان از طریق برنامه داوطلبی سیتی بانک ، اجازه می‌گیرند تا زمانی که به کمک در این سازمان ها مشغول هستند، حقوق پرداختی خود را دریافت کنند.

 

ارسال نظر