شناسه خبر : 13343

۵۰ واحد تعطیل لرستان در تملک بانک‌ها است

۵۰ واحد تعطیل لرستان در تملک بانک‌ها است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ واحد تعطیل تنها در چهار شهرستان لرستان در تملک بانک‌های عامل بوده و پس از آن رها شدند که با برطرف کردن مشکلات می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حاتم شاکرمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: در این سفر ۱۵ نفر از مدیران وزارتخانه استان لرستان به سه بخش تقسیم شد که هر کدام از مدیران متناسب با شرایط، ظرفیت های موجود را بررسی کردند.

وی گفت: واحدهایی که توسط بخش‌های اقتصادی وزارت تعاون در لرستان در حال ایجاد هستند می‌توانند بر اشتغالزایی تاثیرگذار باشند و امیدواریم تا یکسال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: همچنین امیدواریم تا پایان امسال چندین واحد زیر مجموعه وزارت خانه به بهره برداری برسد.

وی گفت: حدود ۵۰ واحد تعطیل تنها در شهرستان های خرم آباد، دلفان، چگنی و سلسله وجود دارد که در تملک بانک‌ها بوده و پس از آن رها شده است این یک پدیده جدید و ناپسند می‌باشد که بانک‌ها اجرا می کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاسیسات این واحد ها رو به مستهلک شدن می باشد و باید مشکلات برطرف شود چرا که این واحد ها عامل توسعه و اشتغال بوده و در برطرف کردن بیکاری نقش آفرینی می کند.

شاکرمی اظهار کرد: برخی از افرادی که در صنایع دستی فعالیت می کنند فاقد پوشش بیمه می باشند این افراد شناسایی و به صورت رایگان تا یک سال تحت بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: مدیران استان و معاونین وزارتخانه باید به دنباله قانون و مقررات و منابع برای اشتغال باشند و وام ها را به طرح ها ارائه دهند.

شاکرمی افزود: در نظام اداری ما پیگیری مسائل معجزه می کند این جلسه در لرستان ماحصل پیگیری نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار این استان می باشد و مدیران و فرمانداران باید همواره پیگیر مسائل و مشکلات باشد.

 

ارسال نظر