شناسه خبر : 36674

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

مجموع سرمایه گذاری و سپرده گذاری شرکت های بیمه ای ۸۰ هزار میلیارد تومان

مجموع سرمایه گذاری و سپرده گذاری شرکت های بیمه ای 80 هزار میلیارد تومان

۳۱ شرکت بیمه ای در سال گذشته حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان در اوراق بهادار و سپرده های بانکی و ۱۴ شرکت بیمه ای حدود ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه املاک سرمایه گذاری کردند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، شرکت های بیمه ای در سال 1400، حدود  55 هزار میلیارد تومان در اوراق بهادار و سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده بودند.

5 شرکت بیمه ای هوشمند فردا، زندگی کاریزما، اتکایی سامان، اتکایی تهران رواک و اتکایی آوای پارس سال گذشته به جمع شرکت های بیمه ای اضافه شدند.

همچنین، مجموع سرمایه گذاری 11 شرکت بیمه ای در سال 1400 در حوزه املاک، رقمی حدود 1700 میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه البرز درسال گذشته 515 میلیارد تومان در حوزه املاک سرمایه گذاری کرد و در رتبه اول قرار گرفت.

این گزارش حاکیست: بیشترین رشد در سرمایه گذاری درحوزه املاک شرکت های بیمه ای مربوط به سه شرکت ملت، تجارت نو و آرمان بوده است.

در مقابل، شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان، دی و پارسیان در بین 14 شرکت، کمترین فعالیت را در این حوزه داشته اند.

از 37 شرکت بیمه ای فعال در صنعت بیمه 14 شرکت بیمه درسال گذشته درحوزه املاک سرمایه گذاری کرده اند و 17 شرکت در این حوزه هیچگونه فعالیتی نداشته اند.

براساس این گزارش، شرکت بیمه ملت با 177 درصد رشد نسبت به سال 1400 در زمینه سرمایه گذاری در املاک، بیشترین درصد تغییر را مابین 14 شرکت فعال در این زمینه تجربه کرده است.

ناگفته نماندکه شرکت بیمه پاساگارد در سال گذشته حدود 14 هزار میلیارد تومان دراوراق بهادار و سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده و در رتبه اول قرار گرفت.

شرکت بیمه آسیا با حدود 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در اوراق بهادار و سپرده های بانکی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

شرکت بیمه البرز هم با حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه رتبه سوم را کسب کرده است.

همچنین،صورت های مالی شرکت های دولتی ایران و اتکایی ایران معین نیز منتشر نشده است.

صورت های مالی سال گذشته شرکت های بیمه امید و آسماری هم که در زمره شرکت های منطقه آزاد و ویژه اقتصادی به شمار می روند منتشر نشده است.

شرکت های بیمه زندگی هامرز و پردیس هم به تازگی و درسالجاری فعالیت خود را آغاز کرده اند که در این بررسی در نظر گرفته نشده اند.

photo_2023-08-09_10-17-06

ارسال نظر