شناسه خبر : 24265

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه از فرصت های بین المللی استفاده خوبی نکرده است

صنعت بیمه از فرصت های بین المللی استفاده خوبی نکرده است

یک عضوهیات مدیره شرکت بیمه ما، با بیان اینکه صنعت بیمه درحوزه بین الملل فعالیت خوبی نداشته، گفت:صنعت بیمه یک عقب افتادگی معناداری در حوزه بین الملل دارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "حجت بهاری فر" درگفت وگو با چابک آنلاین، با بیان اینکه صنعت بیمه درحال حاضر در تمامی زمینه ها فعالیت دارد، افزود: این موضوع که صنعت بیمه می تواند در بازارهای بین المللی فعال تر شود حرف درستی است زیرا صنعت بیمه در حوزه بین الملل فعالیت خوبی نداشته است. 

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، دلیل عقب ماندگی صنعت بیمه از بازار بین الملل را اینگونه توضیح داد که شرکت های بیمه ای در سنوات گذشته از فرصت های ایجاد شده در بازاربین الملل استفاده خوبی نکرده بنابراین باید چابکی خود را دراین زمینه بیشترکنند.

وی، با اشاره به بیمه مرکزی که متولی صنعت بیمه است، گفت: بیمه مرکزی هم در حوزه بین الملل زمینه را برای ورود شرکت ها فراهم نکرده و شرکت های بیمه ای باید تلاش کنند و فعال شوند که بتوانند این بازارها را به دست بیاورند.

عضوهیات مدیره شرکت بیمه ما، اظهار امیدواری کرد که شرکت های جدید در این حوزه انرژی بیشتری بگذارند و دراین حوزه هم موفقیت های خوبی ایجاد شود. 

وی، با بیان اینکه صنعت بیمه صنعتی نوپا است، گفت: صنعت بیمه، صنعتی است که باید روزآمد باشد و هرروز باید خود را به روزرسانی کند اگراز اتفاقات و دانش روز غافل شود اثرات آن را در ضریب نفوذ بیمه و همه زمینه ها خواهد دید.

عضوهیات مدیره شرکت بیمه ما، اذعان داشت: متولی صنعت بیمه هم می تواند روی بخش بین الملل تلاش بیشتری کرده  وبرای شرکت های بیمه ای راهکار ارائه کند تابتوانند به بازارهای بین المللی ورود بهتری  داشته باشند. 

وی، اظهارکرد: وقتی نشست های بین المللی ایجاد می شود و بازرگان های مختلف به کشورهای دیگر از طریق اتاق بازرگانی سفر می کنند می توانند از مسئولین  صنعت بیمه کشورهم دعوت کنندتا درکنار آنها باشند.

بهاری فر، معتقد است:آن چیزی که برای بازرگانان مهم است تضمین برای امنیت سرمایه گذاری است زیرا درحال حاضر زیان های پولی دردنیا برای بازرگانان بسیار حائز اهمیت است و صنعت بیمه می تواند در حوزه زیان های پولی به خصوص تضمین سرمایه گذاری ورود پیدا کند.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، افزود: وقتی سرمایه گذاری می خواهد به حوزه سرمایه گذاری ورود کند نیاز به امنیت دارد و چه نهادی می تواند این موضوع را تضمین کند؟ اینجا است که صنعت بیمه می تواند نقش آفرینی اساسی داشته باشد.

بهاری فر، با بیان اینکه اکنون افراد بسیارخوش ذوق و توانمندی در صنعت بیمه فعال هستند که به زبان انگلیسی هم مسلط هستند، گفت: این افراد می توانند ارتباطات بسیارخوبی با بازار بین الملل بگیرند فقط باید بستر آن فراهم شود و مدیریت ها درصنعت بیمه هم باید به آنها بها بدهند که این ارتباط گیری انجام شود تا صنعت بیمه به هدف اصلی خود برسد.

ارسال نظر