شناسه خبر : 32502

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه تجربه موفقی در افزایش کارایی منابع بیمه گذاران نداشته است

صنعت بیمه تجربه موفقی در افزایش کارایی منابع بیمه گذاران نداشته است

مدیرعامل شرکت بیمه کاریزما، اظهار کرد: ذخایر بیمه های عمر مهم ترین بخش از ظرفیت بیمه های زندگی بوده و اگر شرکت های بیمه ای، بتوانند ذخایر ریاضی را به خوبی مدیریت کنند و بازده خوبی از آنها بگیرند، به عنوان یک ابزار رقابتی قوی عمل خواهد کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "عباس اسلامی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:اگر کارایی سرمایه گذاری منابع بیمه گذاران پایین باشد که متاسفانه تا الان تجربیات  موفقی در صنعت بیمه  در این زمینه وجود نداشته، اقبال مشتریان را به سمت سایر گزینه های سرمایه گذاری در بازار های موازی می برد.

مدیرعامل شرکت بیمه کاریزما، تصریح کرد: ذخایر ریاضی به عنوان یک محصول نهایی بعد از فروش شکل می گیرد و عدد پایه ای است که باید در شرایط رقابتی با سایر محصولات سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بدیل های سرمایه گذاری در بیرون از صنعت بیمه رقابت کند.

اسلامی، اذعان داشت که اگر صنعت بیمه نتواند وضعیت رقابتی را برای این منابعی که در اختیار دارد ایجاد کند، نمی تواند توقع اقبال عمومی داشته باشد.

به گفته وی، ساختار سرمایه گذاری در صنعت بیمه براساس آیین نامه 97 شورایعالی بیمه است که در حوزه سرمایه گذاری، نصاب ها مشخص شده است.

اسلامی، افزود: در قالب همان نصاب ها هم سرمایه گذاری چابک و سرمایه گذاری که به راندمان بیانجامد، میسر است و پایش لحظه به لحظه این بازده از سرمایه گذاری ها و تخصیص درست با رعایت نصاب های آیین نامه 97 ، ماموریت مهمی است که باید برای آن برنامه داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه کاریزما، معتقد است که برای بخش سرمایه گذاری باید از افراد حرفه ای استفاده کرد و طبیعی است که برای همکاری با این افراد باید مبالغ بالایی هزینه کرد.

وی تصریح کرد:گاهی تریدرهایی در بازار سرمایه وجود دارند که حقوق بالایی دریافت می کنند هر چند که  تجربه استفاده از این افراد در صنعت بیمه کمرنگ است.

وی، با بیان اینکه صنعت بیمه بناچار باید حداکثر سازی منافع  بیمه گذاران را اولویت خود قرار دهد، افزود: با تخصیص نیروی ماهر، تخصیص منابع و پایش روزمره بازده منابع حاصل از سرمایه گذاری ها به حداکثر منافع خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت بیمه کاریزما، گفت: درصنعت بیمه زندگی ، هردو بال تامینی و سرمایه گذاری را باید در نظر گرفت و می توان با بهبود مستمر  خدمات و پوشش های تامینی از یک طرف و  با بالا بردن بازده سرمایه گذاری ها با اقبال در بازار روبه رو شد.

اسلامی، با اشاره به اینکه می توان با ایجاد تجربه خوب برای مشتریان درخدمات تامینی در ایام زندگی و یا از بازده سرمایه گذاری ها ، افراد را تشویق به خرید بیمه نامه کرد، گفت: این موضوع کار فروشندگان  بیمه را راحت تر می کند و نماینده ای که می خواهد محصول یک شرکت بیمه را ارائه کند به پشتوانه آن بازده بالا راحت تر می تواند مشتری را اقناع کند پس ناخوداگاه منافع همه بازیگران بهینه می شود.

وی، ادامه داد: بازده ذخایر ریاضی به عنوان یک منبع با اهمیت به شدت در فروش آتی بیمه نامه های عمر و اقبال مردم از این نوع بیمه نامه تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه کاریزما، گفت: درحال حاضر مجوز ارائه بیمه نامه های زندگی در طرح ستاره (توثیق سهام) به شرکتهای بیمه ای داده شده است که این موضوع را به عنوان یک کارکرد اضافی بر وضع موجود صنعت بیمه می شود به حساب آورد که این خود یک فرصت برای صنعت بیمه خواهد بود.

اسلامی افزود: هرچقدر کارکرد محصولات بیمه ای افزایش داده شود بیشتر می توان منتظر توسعه بیمه های زندگی بود پس صنعت بیمه باید از این طرح (ستاره) استقبال کند و زیر ساخت آن هم فراهم شود تا مردم بتوانند از محل این منابع، به نتایج بهتری برسند و جذابیت محصولات بیمه ای افزایش یابد.

وی، تصریح کرد: سقف سرمایه فوت بیمه های عمر درحال حاضر 2 میلیارد تومان است اما طبقه ای از جامعه هستند که تمایل به اخذ بیمه نامه هایی با سرمایه فوت بالاتر دارند که این خود یک بازار بالقوه است و نباید از آن غافل ماند.

 

  • اکبر

    ۱- متاسفانه اکثریت شرکتهای بیمه فقط دنبال افزایش حق بیمه از جیب مردم هستند. چرا بعد از هفت سال عدم دریافت خسارت تخفیفی به سالهای بعد تعلق نمیگیرد؟!
    ۲- بجای اینهمه دفتر و هزینه های مرتبط بیمه گری از طریق سایت را ارتقاء داده و هزینه دفاتر را به بیمه گذار تخفیف دهید

ارسال نظر