شناسه خبر : 35028

دفاتر اسناد رسمی مجازی راه‌اندازی می‌شود

دفاتر اسناد رسمی مجازی راه‌اندازی می‌شود

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به تمام الکترونیک شدن فرایند ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی گفت: دفاتر اسناد رسمی مجازی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی خندانی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان اظهارداشت: مهمترین رسالت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی، تثبیت مالکیت افراد است و در این راستا، حاکمیت باید برای ترویج اسناد رسمی اقداماتی انجام دهد زیرا اکنون با افزایش اختلافات ناشی از عدم ثبت قراردادهای رسمی و افزایش پرونده‌های قضائی روبرو هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه اسناد رسمی افزود: اکنون اموال منقول و غیرمنقول و قراردادها ارزش بالایی دارد؛ بنابراین لازم است تا در زمینه تثبیت مالکیت اقدام جدی انجام شود.

خندانی با اشاره به اجرای طرح الزام به تنظیم سند رسمی غیرمنقول که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است ابراز امیدواری کرد با سرانجام رسیدن این طرح در راستای تثبیت مالکیت اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر گفت: در این طرح سال‌ها عقب بوده‌ایم و اکنون به صورت جهادی و عملیاتی در حال پیگیری است و طبق آخرین اطلاعات ۹۹ درصد اراضی ملی دارای سند کاداستر شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: در نتیجه اجرای ۲ طرح الزام به تنظیم سند رسمی غیرمنقول و کاداستر، به شدت از وقوع تخلفات از جمله زمین‌خواری ها و جنگل‌خواری‌ها جلوگیری می‌شود زیرا اگر اسناد ثبت مالکیت صادر شود، امکان وقوع تخلف کم می‌شود.

خندانی در پاسخ به سوالی درباره پاسخگویی به شکایات گفت: تاکنون ثبت شکایت از ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری بود اما اکنون تمهیداتی فراهم شده است تا ثبت شکایت‌ها و بازرسی‌ها الکترونیکی شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره راه‌اندازی پلتفرم خدمات ثبت اسناد رسمی گفت: درصدد هستیم تا دسترسی مردم را از طریق گوشی تلفن همراه به امور ثبتی تسهیل کنیم و باتوجه به پیچیدگی فناوری، بسیاری از امور ثبتی ظرف امسال ارائه می‌شود.

ارسال نظر