شناسه خبر : 9564

۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر با اشاره به عضویت فعالان فرهنگی کشور در صندوق هنرمندان گفت: ۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، منصور وحیدی فر در نشست صمیمی مدیران صندوق اعتباری هنر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان یزد در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: صندوق اعتباری هنر در پاسخ به دغدغه های امنیتی شغلی با حمایت مستمر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در بیش از یک دهه پیش تاسیس شده است و مسئولیت آن نیز در راستای رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر در ایجاد تسهیلات برای معرفی کالاهای فرهنگی است.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر گفت: ما هیچ منعی در زمینه بیمه فعالان فرهنگی و هنری و قرآن نداریم و با تایید آن توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در صندوق اعتباری هنر می توانند بیمه شوند.

وحیدی فر ادامه داد: به دلیل این که در دولت گذشته بدهی زیادی به تامین اجتماعی داشتیم در دوره ای با رکود همراه شدیم اما با مدیریت آقای سید زاده تمامی بدهی 100 میلیارد تومانی به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی گفت: یکی از بیمه های ما مربوط به بیمه فعالان قرآنی است که تاکنون 8 هزار  و 738 نفر بیمه شده اند اما با توجه به این که تعداد فعالان قرآنی زیاد است این میزان را نشان نمی دهد.

وحیدی فر بیان کرد: ما در سطح کشور تعداد 84 هزار عضو داریم که سعی کرده ایم خدمات لازم را در این زمینه داشته باشیم.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر افزود: مهمترین  بحث بصندوق اعتباری هنر در زمینه تامین اجتماعی است که هم اکنون 42 هزار نفر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین فعالان قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه صندوق با بیمه تامین اجتماعی ، مبنای پرداخت حق بیمه 18 درصد و حداقل حقوق است که 10 درصد حق بیمه توسط صندوق و 8 درصد نیز از هنرمندان دریافت می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق اعتباری هنر شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همکاری اهالی فرهنگ و هنر در سایه همدلی اهالی هنر و فرهنگ است که در این راستا نیز سامانه طرح همرسانه بدین منظور طراحی و ایجاد شده است.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر بیان کرد: در این زمینه نیز سامانه پروانه به منظور ایجاد بستری برای توسعه مصرف کالای فرهنگی و ایجاد فضای تعاملی برای ارتباط مردم با هنرمندان و همچنین اهالی فرهنگ و هنر است.

ارسال نظر