شناسه خبر : 9126

هزینه‌های سنگین درمان و خدمات‌دهی نامناسب بیمه‌ها دامن هنرمندان را گرفت

هزینه‌های سنگین درمان و خدمات‌دهی نامناسب بیمه‌ها دامن هنرمندان را گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بیمه هنرمندان از اقدامات قانونی است و نظارتی لازم جهت ارتقاء وضعیت بودجه، بیمه و سایر مطالبات این گروه همیشه مد نظر کمیسیون فرهنگی است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص بیمه هنرمندان گفت: ایجاد تسهیلات در جهت تحقق عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه جزو ملزومات زندگی هر شخصی محسوب می‌شود، توجه به این مهم یکی از حقوق شهروندی در شرایط کنونی جامعه است، از کارگر تا کارمند و هنرمند باید از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی که همان بیمه است؛ بهره‌مند شوند. متاسفانه خبرهای منتشر شد در راستای بیمه هنرمندان و ناکار‍آمدی صندوق اعتباری هنرمندان که نشان می‌‍‌دهد هنوز که هنوز است این قشر از جامعه با مشکلات بیمه‌ای درگیر هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: بیمه تکمیلی هنرمندان از موضوعات مهمی است که وزارت فرهنگ و ارشاد  و سازمان تامین اجتماعی و همچنین نهادهای صنفی وظیفه رسیدگی به آن را دارند ولی نحوه خدمات رسانی بیمه‌هایی که طرف قرارداد هستند با اعتراضاتی همراه بوده است .

بیمه هنرمندان در اختیار صندوق اعتباری هنر

وی در ادامه تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد بودجه در نظر گرفته شده برای بیمه هنرمندان و در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار داده شد، رویکرد حمایتی این صندوق در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم، کمک مستمری و تسهیلات تنظیم شده است و حسب گفته‌های مدیرعامل آن، طبق توافق سازمان تأمین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

هزینه‌های سنگین درمان وخدمات‌دهی نامناسب

ذوالقدر با انتقاد از هزینه‌های سنگین درمان گفت: هزینه‌های سنگین درمان و خدمات دهی نامناسب بیمه‌ها امروز دامن هنرمندان را گرفته حتی این قشر از جامعه امروزِ برای پیگیریی مسائل بیمه‌ای خود نمی‌توانند خدمات آنلاین دریافت کرده و مجبورند برای حل مشکل خود پُستی اقدام کنند، مطرح شدن مشکلات این‌چنینی از سوی هنرمندان در دولت الکترونیک جای تاسف دارد و هیچ توجیهی پشتوانه آن نیست.

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: راه اندازی سامانه الکترونیکی جهت رسیدگی هنرمندان جزو الویت‌های دولت است در این بین وزارت فرهنگ و ارشاد باید این مشکلات را بررسی نماید و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز از هر پیشنهادهِ سازنده‌ای در این رابطه استقبال می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با گروه‌های مختلف هنرمندان، جلسات متعددی برگزار نموده‌اند تا ضمن گفت‌وگو و شناسایی موانع و مشکلات پیش روی قشر هنرمندان و فرهنگیان و همچنین تسهیلات و امکانات لازم ، راهکارهایی جهت اقدامات تقنینی و نظارتی انجام گیرد.

رسیدگی به مشکلات هنرمندان در کمیسیون فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گزارشات مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در کمیسیون فرهنگی حاکی از انجام اقدامات انجام شده در این راستا رضایت‌بخش بودِ؛ بسیار خرسند هستیم که شورای عالی تهیه‌کنندگان و انجمن‌های صنفی مربوطه، به بیان مشکلات این حوزه پرداختند و مطالباتشان را مطرح نمودند و به طور قطع مورد پیگیری کمیسیون فرهنگی خواهد بود.

ذوالقدر در پایان تاکید کرد:کاهش مجدد بودجه فرهنگی اجازه توسعه تسهیلات بیش از قبل را فراهم نمی‌کند اما همواره برای اعتبارات در زمینه‌های مختلف پافشاری کرده و در حد امکان از حقوق این  افراد حمایت نموده‌ایم و این امور را مد نظر داریم. در نظر گرفتن مسائلی همچون بیمه هنرمندان از اقدامات قانونی است و نظارتی لازم جهت ارتقاء وضعیت بودجه، بیمه و سایر مطالبات این گروه همیشه مد نظر کمیسیون فرهنگی بوده است و جهت تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

ارسال نظر