شناسه خبر : 9478

یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۷۲ بیمه‌شده در استان گیلان وجود دارد

یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۷۲ بیمه‌شده در استان گیلان وجود دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: ماهانه به طور میانگین، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر بیمار خاص پرداخت می‌کنیم.

به گزارش چابک‌آنلاین، علی اکبری اظهار داشت : در زمان حاضر، دو هزار و ۸۵۵ بیمار خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، ام اس و دیالیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.

وی خاطرنشان کرد : این تعداد از بیماران خاص در استان گیلان از خدمات بستری ، دارویی و سرپایی رایگان بهره می برند.

وی در ادامه با بیان این که پرداختی های سال جاری طرف های قرارداد با بیمه سلامت گیلان به روز است، خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال، ۲۱۷ میلیارد تومان به مراکز دولتی و خصوصی، دانشگاهی، پزشکان، آزمایشگاه  پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت: مطالبات سال گذشته طرف های قرارداد بیمه سلامت استان تا بهمن ماه پرداخت شد و تنها (۹۰ میلیارد تومان)  از مطالبات سال ۹۷ طرف های قرارداد باقی مانده که پرداخت می شود.

وی با بیان این که بودجه سلامت باید جزء اولویت های اول و دوم کشور باشد، اضافه کرد: از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در لایحه بودجه سال ۹۹، سازمان بیمه سلامت را به طور ویژه نگاه کنند.

اکبری در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت اظهار داشت: این سامانه از سوی سازمان بیمه سلامت به منظور ارتباط مستمر و بی واسطه بین مردم و مسئولان بیمه سلامت راه اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: مردم می توانند، سئوالات، درخواست ها ، پیشنهادات و انتقادات شان را از طریق سامانه ۱۶۶۶ ارائه دهند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۷۲ بیمه شده در استان گیلان در قالب پنج صندوق شامل کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی، بیمه روستایی و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

یک هزار و ۹۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

ارسال نظر