شناسه خبر : 38089

اختصاصی چابک آنلاین؛

مدیرعامل سابق بیمه البرز، برنده رقابت نفسگیر بین کریمی و فرشباف ماهریان

مدیرعامل سابق بیمه البرز، برنده رقابت نفسگیر بین کریمی و فرشباف ماهریان

محسن پورکیانی، مدیر عامل سابق شرکت بیمه البرز، دریک رقابت نفس گیردرکنار سایر نامزدهای مطرح صنعت بیمه، برنده شد و برصندلی دبیر کلی سندیکای بیمه گران ایران تکیه زد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران امروز و با حضور افرادی  چون محسن پورکیانی مدیرعامل سابق شرکت بیمه البرز، جواد فرشباف ماهریان رییس کل اسبق بیمه مرکزی، سید محمد کریمی دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران، بهمن لامعی معاون اسبق اتکایی و امور بین الملل شرکت بیمه ایران، محمودامراللهی مدیرعامل شرکت بیمه هوشمند فردا، محمد اسماعیلی، سید حمید رضا سید خراسانی، جهانگیر فهیدی، عباس شهریور و فرخنده مدرسی عالم برگزار شد.

دراین دور از رقابت ها، محسن پورکیانی مدیرعامل سابق شرکت بیمه البرز، با 26 رای از 41 رای ماخوذه، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران شد.

ناگفته نماند که این دور از انتخابات، به دلیل نوع آرای ماخوذه به دور دوم کشیده شد، چرا که در دور اول محسن پورکیانی با 20 رای ، جواد فرشباف ماهریان با 10 رای و سید محمد کریمی نیز با 10 رای بیشترین آرا نسبت به سایر به دست آوردند.

در نهایت در دور دوم انتخابات، محسن پورکیانی  26 رای، سید محمد کریمی 9 رای و جواد فرشباف ماهریان 6 رای از 41 رای ماخوذه  را به خود اختصاص دادند.

دریک نگاه کلی برتعداد آرای ماخوذه، تصویری شفاف از اقبال جدی مدیران عامل را به برنامه های محسن پورکیانی به تصویر می کشد.

به نظرمی رسدکه برخلاف ادعای برخی از مدیران عامل شرکتها و با انتخاب محسن پورکیانی، اوهمچنان مورد حمایت طیف زیادی از اهالی صنعت بیمه بوده و انتظار می رود که با حضور او در مسند دبیر کلی، اصلاحات ساختاری در روند فعالیت های سندیکای بیمه گران مشاهد شود.

محسن پورکیانی، از آبان ماه سال 98 تا بهمن ماه سال 1401 مدیریت عاملی شرکت بیمه البرز را برعهده داشت.

درکارنامه کاری وی، مدیریت عاملی شرکت بیمه ایران و اتکایی ایران معین هم به چشم می خورد.

سید محمدکریمی از سال 98  تا اکنون دبیرکلی سندیکای بیمه گران را بر عهده داشت.

واقعیت این است که از زمان نهایی شدن ثبت نام نامزد های انتخابات دبیرکلی در این دوره، تب گمانه زنی ها دایر براینکه کدامیک از این گزینه ها در نهایت دبیرکل سندیکلی بیمه گران خواهند شد، به شدت بالا گرفت.

درواقع عمده تحلیل ها دایر بر رقابت نفس گیر بین کریمی ، پورکیانی و فرشباف ماهریان بود.

فراموش نکنیم که در این دور از انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران و به دلیل بالا بودن تعداد نامزد ها، انتظار می رفت که سندیکای بیمه گران برنامه های همه نامزد ها را در سایت رسمی سندیکا اطلاع رسانی کند تا اهالی صنعت بیمه، نخبگان و اهالی رسانه نسبت به برنامه های اعلامی نامزدها آشنایی بیشتری یافته و به نقد و بررسی آنها بپردازند.

هرچندکه این مهم اصلا صورت نگرفت.

اما زیر پوست صنعت بیمه تا پیش از برگزاری انتخابات چه گذشت؟

تا پیش از برگزاری انتخابات، برخی ازحامیان سید محمدکریمی، از او به عنوان گزینه نهایی این دور از انتخابات دبیر کلی یاد کرده و باور داشتند که تلاش های او درچهار سال گذشته آنقدر اثرگذار بوده که باعث می شود کریمی برای بارسوم دبیر کل سندیکای بیمه گران شود.

هرچندکه اختصاص 9 رای در این دور از انتخابات به سید محمد کریمی، تا حدودی این فرضیه را به حاشیه راند.

فارغ از تمرکز بیشتر، تا اینجای کار، سعید خرقانی، مهرداد خواجه نوری، غلامرضا تاجگردون، علی اکبر اولیاء ، سید محمد علیپور یزدی ، سید محمد کریمی دبیرکل های سندیکای بیمه گران در طول 57 سال فعالیت این نهاد بودند.

گفته می شود که با پایان یافتن انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران، امروز محسن پورکیانی  به دیدار رییس کل جدید  بیمه مرکزی خواهد رفت.

سندیکای بیمه گران به عنوان یک نهاد صنفی، به‌منظور حفظ وحمایت منافع شرکت‌‌های بیمه‌ای کشور، ایجاد همکاری، هماهنگی و توسعه و تعمیم بیمه در ایران پس از سالها تلاش و با اجتماع مدیران 11 شرکت بیمه فعال در کشور از 11 اسفندماه 1344 فعالیت خود را آغاز کرد.

درحال حاضر این نهاد صنفی دارای 18 کارگروه تخصصی، 6 کمیسیون تخصصی، شورای هماهنگی در تمام استان های کشور و شورای هماهنگی معاونان فنی است و در بخش شورای عمومی آن 41 نفر از کارشناسان و نخبگان صنعت بیمه حضور دارند.

 

  • نوشین

    بهتر از بقیه است

ارسال نظر