شناسه خبر : 36550

اختصاصی چابک آنلاین ؛

صنعت بیمه نمره قابل قبولی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گرفت

صنعت بیمه نمره قابل قبولی در ارائه خدمات به  زائران اربعین حسینی گرفت

رئیس کمیته اربعین اظهارداشت: درسال گذشته ۳ میلیون نفر زائران اربعین حسینی از ایران به کشور عراق برای مراسم اربعین سفر کردند هر چند که یک میلیون نفر از آنها بیمه نامه را تهیه نکردند اما امسال تمام افرادی که برای مراسم اربعین از مرز خارج می شوند باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و تنها هزینه پرداختی آنها هم، فقط حق بیمه است.

چابک آنلاین، زهرانامداری، "علی اکبر ترکاشوند"، در نشست خبری که در شرکت بیمه میهن برگزار شد، با بیان اینکه درسال گذشته بیمه مرکزی به صورت ویژه به موضوع بیمه زائرین اربعین  حسینی ورود کرد، افزود:سال گذشته صنعت بیمه نمره قابل قبولی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی گرفت.

وی،ضریب خسارت سال گذشته بیمه اربعین را 180 درصد اعلام کرد و افزود: از آنجایی که فاصله دریافت حق بیمه تا پرداخت خسارت در این بیمه نامه حدود 2 هفته است امکان سرمایه گذاری این حق بیمه برای شرکت های بیمه وجود ندارد بنابراین رقابت شرکت های بیمه در حوزه بیمه اربعین رقابت درخدمت است.

رئیس کمیته اربعین  پیش بینی کرد که  4 میلیون نفر از ایران برای مراسم اربعین به کربلا سفر خواهند کرد و افزود که امکان تهیه سه بسته بیمه ای 35، 45 و 55 هزار تومانی برای زائرین فراهم شده و زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند می توانند خدماتی دریافتی را مشاهده کنند.

ترکاشوند، اظهارداشت: امسال پوشش بیمه زائرین اربعین از 100 کیلومتر قبل از مرز آغاز می شود و امکان تهیه پوشش بیمه برای اتباع شیعه ای که از افغانستان، پاکستان و قفقاز از ایران تردد می کنند هم وجود دارد.

رئیس کمیته اربعین، برلزوم تهیه بیمه نامه از سوی زائرین، تاکید کرد و توضیح داد: زائران در صورت ند اشتن بیمه نامه برای ورود به بیمارستان‌های خصوصی عراق باید صد دلار به عنوان ورودی پرداخت کنند.

 

ارسال نظر