شناسه خبر : 36514

اختصاصی چابک آنلاین ؛

"پلنت" به ایده های مغفول مانده صنعت بیمه توجه ویژه ای دارد

"پلنت" به ایده های مغفول مانده صنعت بیمه توجه ویژه ای دارد

مدیرعامل شبکه نوآفرینی سرآمد(پلنت)، اظهار داشت که پلنت به عنوان یک مرکز نوآوری و خلاقانه ، به ایده‌های مغفول مانده درصنعت بیمه توجه ویژه ای دارد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، ایمان ارسطو"، درگفت و گو با چابک آنلاین افزود: بعضی از ایده ها با وجود اینکه چند سالی از مطرح شدن آنها در شرکت های بیمه ای گذشته اما مورد استقبال کافی قرار نگرفته و یا اصلا به آنها توجهی نشده اما پلنت توجه به این ایده ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در گام اول ، پلنت به عنوان اولین مرکز نوآوری صنعت بیمه تلاش کرده تا ضمن حمایت از ایده‌های موجود،با صاحب نظران و شبکه های ارتباطی فعال در حوزه کسب و کارهای خلاقانه شناخته شده ارتباط بگیرد و برروی این ایده های آنها کارکند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی سرآمد(پلنت)،گفت: درحال حاضر رفتار سازمانی چند شرکت بیمه‌ای به صورت مشخص درراستای تطبیق با تکنولوژی های روز دنیا، تحول دیجیتال و توسعه و مشارکت در اکو سیستم نوآوری  است.

ارسطو تصریح کرد: در عین حال، بخشی از شرکت های بیمه‌ای هنوز به این باورکه نوآوری می تواند بازارهای جدید بیمه ای ایجاد کند و می توان با روش های نوین وتکنولوژی های جدید عرضه های بیمه  ای بیشتر را به مردم معرفی کرد، نرسیده اند، بنابراین وقتی این باور وجود نداشته باشد رفتارهای کمی در زمینه نوآوری درصنعت بیمه روبه کاهش می گذارد.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی سرآمد(پلنت) بیان کرد:در شروع توسعه یک اکو سیستم کمیت از اهمیت بیشتری برخوردار بوده زیرا راه‌ها، تجربه ها و تکنولوژی هایی استفاده نشده زیادی وجود دارد.

وی در رابطه با ایجاد نقشه جدید اینشورتک در مرکز پلنت هم، گفت: این نقشه حاصل تعامل تیم پلنت با فعالان نوآوری در صنعت بیمه بوده زیرا در این نقشه تلاش شده تاآن بخش هایی که نوآوری می کنند در یکجا تجمیع شده  و برای افرادی که دراین زمینه فعال هستند به یک راهنما تبدیل شود.

ارسطو، افزود: حضور اینگونه نقشه ها درحکم یک  تلنگری  برای شرکت های مختلف بیمه ای بوده که اتفاقات جدید مبتنی برتکنولوژی های نوظهور در صنعت بیمه درحال رخ دادن است.

وی ادامه داد:این نقشه راه باعث می شود تا ارتباطات بهتری بین بخش های سنتی تر صنعت بیمه با افراد خلاق تازه وارد شکل بگیرد.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی سرآمد(پلنت)، اظهارداشت: همانگونه که در نقشه اینشورتک مشخص شده  بخش مربوط به فروش آنلاین و مقایسه قیمت در صنعت بیمه بسیار پررنگ تر بوده و وقتی راجع به اینشورتک و فضای استارتاپی در صنعت بیمه صحبت می شود صرفا همین چند استارتاپ مقایسه قیمت و فروش آنلاین به چشم می خورند.

ارسطو، ادامه داد: اگر به نقشه اینشورتک توجه کنیم بخش فروش آنلاین فقط ویترین اینشورتک است و تنها یکی از بخش های این حوزه به شمار می رود و بخش های دیگری هم هست که جای کاربسیاری دارند.

وی درخصوص کمرنگ ترین بخش نقشه فعلی اینشورتک، گفت: بخشی که نیاز به توجه بیشتری دارد و امیداست که شرکت های بیمه ای به آن سمت حرکت کنند، بخش مربوط به توانمند سازها و سرمایه گذاران خطرپذیر است زیرا این بخش می تواند در توسعه اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه اثر گذارباشد.

 

ارسال نظر