شناسه خبر : 36124

نقشه اینشورتک ایران به‌روزرسانی شد

نقشه اینشورتک ایران به‌روزرسانی شد

در حالی که بازیگران اکوسیستم فینتک ایران در چند سال گذشته اقدام به تهیه نقشه‌هایی از فعالان و نقش‌آفرینان فینتک کرده بودند، اما خلاء چنین نقشه‌ای در صنعت بیمه به چشم میخورد و به‌طور دقیق مشخص نبود که چند بازیگر فعال در این حوزه حضور دارند و هر یک از این بازیگران در کدام بخش‌ها به فعالیت مشغولند.

به گزارش چابک آنلاین، نبود این نقشه باعث می‌شد اولا در هنگام نیاز به خدمات اینشورتکی یا نوآورانه، دسترسی به همه فعالان آن دشوار باشد و به جز چند نام سرشناس‌تر سایر بازیگران در سایه بمانند. ثانیا مشخص نبود که کدام قسمت بازار اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه، فضای بیشتری برای فعالیت دارد و اقیانوس آن آبی‌تر است.

بر این اساس، مرکز نوآفرینی بیمه و مالی پلنت که اولین مرکز نوآوری تخصصی صنعت بیمه است، سال گذشته اقدام به تهیه نقشه اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه ایران یا همان نقشه اینشورتک ایران کرد. کاری که از ابتدا دشواری انجام آن برای دست‌اندرکاران آشکار بود.

تعدد بازیگران اکوسیستم اینشورتک ایران و نبود مرجعی که این بازیگران در آن ثبت شده باشند و نیز فقدان دسته‌بندی مشخص برای این اکوسیستم، از جمله دشواری‌های تهیه نقشه اینشورتک بود. در نهایت، در زمستان 1401، پس از جستجوهای فراوان و تغییرات چندین باره در دسته‌بندی‌های پیشنهادی و بحث‌های فراوان در جلسات متعدد، این پروژه به سرانجام رسید و حدود 200 بازیگر فعال در این اکوسیستم در یک قالب گرافیکی جذاب معرفی شدند. این نقشه دارای 7 بخش شامل رسانه‌های اکوسیستم نوآوری بیمه، اینشورتک‌های فرایند بیمه‌گری، مقایسه قیمت و فروش آنلاین، اینشورتک‌های نوآوری محصول، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری، توانمندسازان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر است. هم‌چنین در قسمت زیرین آن دو بخش شرکت‌های بیمه و نهادهای نظارتی و حمایتی درج شده‌اند.

نخستین بار در اینشورتک سامیت 1401 که اسفندماه گذشته در مرکز نوآوری پلنت برگزار شد، از این نقشه رونمایی شد و مورد استقبال حضار قرار گرفت. اخیرا هم این نقشه به روزرسانی شده و در آن تغییراتی در بخش‌های اینشورتک‌های فرایند بیمه‌گری، مقایسه قیمت و فروش آنلاین، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری، توانمندسازان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر اعمال شده است.

این نقشه با شماره‌گذاری بخش‌های مختلف، دارای راهنما نیز می‌باشد و در آن مشخص است که هر شرکت یا سازمان به چه فعالیتی مشغول است. هم‌چنین از طریق کیوآر کدی که در کنار نقشه درج شده (و مستقیم به صفحه نقشه در سایت پلنت لینک است) وب سایت بازیگران نقشه قابل دستیابی است.

برای دانلود و دریافت اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

 

ارسال نظر