شناسه خبر : 25208

اختصاصی چابک آنلاین؛

پتانسیل بالایی در اینشورتک و فین تک در کشور وجود دارد

پتانسیل بالایی در اینشورتک و فین تک در کشور وجود دارد

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) اظهارداشت: موسسه دیجیتال اینشورر در دو سطح استارت آپ های اینشورتک وپروژه های تحول دیجیتال، رقابت های بین المللی برای نوآوری های بیمه برگزار می کند و تلاش شده که شرکت های ایرانی هم در این رقابت برای اولین بارداوطلب شوند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "ایمان ارسطو" درگفت وگو با چابک آنلاین، بهترین رویکرد در زمان محدودیت های بین المللی را افزایش تلاش از سوی شرکتها دانست و گفت: برخورد منفعلانه ، یک نوع واگرایی است که منجر به افزایش فاصله از فضای بین المللی می شود.

وی، بیان کرد: دانش محور و دانش بنیان بودن خدمات بیمه ای و جوانانی که در کشور از نظر دانش و تکنولوژی در مقیاس های بین المللی فعالیت می کنند باعث شده تا پتانسیل  بالایی در حوزه اینشورتک و فین تک کشور وجود داشته باشد که بعضی از آنها در اندازه های بین المللی فعال هستند.

ارسطو معتقد است که باید فعالانه عمل کرد تا پس از رفع محدودیت ها با بستر آماده وارد فضای بین المللی شد.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) ادامه داد:در حال حاضر و با وجود محدودیت ها، ارتباط اقتصادی و بین المللی در فضای بیمه ای و نوآوری با کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، عمان، قطر، آذربایجان و ارمنستان برقرار بوده و هست.

ارسطو، با اشاره به استقبال صنعت بیمه ترکیه از صنعت بیمه ایران، گفت: اسفندماه سال گذشته استارت آپ های ایرانی را به بزرگترین نمایشگاه بیمه ای ترکیه بردیم تا فضای صنعت بیمه ایران معرفی شود و برای اولین بار مواجه رسمی صنعت بیمه ایران با صنعت بیمه ترکیه شکل داده شد.

وی، افزود: یکی ازموسساتی که با آن ارتباط خوبی شکل داده شد، شعبه موسسه دیجیتال اینشورر TDI(The Digital Insurer) در ترکیه بود که در چهار حوزه‌ پایگاه دادهای مرجع اینشورتک در دنیا، آکادمی ویژه تحول دیجیتال و اینشورتک، جایزه بین المللی اینشورتک و مشاوره های سازمانی برای تحول دیجیتال و اینشورتک فعالیت می کند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) در خصوص برنامه های آتی همکاری با موسسه دیجیتال اینشورر، گفت: این موسسه در دو سطح استارت آپ های اینشورتک و پروژه های تحول دیجیتال، رقابت های بین المللی برای نوآوری های بیمه برگزار می کند و تلاش کردیم که شرکت های ایرانی هم در این رقابت که هفت سال است برگزار می شود برای اولین بار داوطلب شوند.

ارسطو،بیان کرد: در رقابت مذکور ، تجربه های موفق حوزه اینشورتک کشور به مخاطبان بین المللی عرضه خواهد شد ضمن آنکه هرشرکتی که از کشور فینالیست یا برنده شود به واسطه اعتبار بین المللی می توانند راحت تر وارد فضای کار با کشورهای همسایه شود.

وی، گفت: یکی دیگر از برنامه های آینده پلنت تلاش برای این است که با همکاری موسسه اینشورر در سال آینده جایزه اینشورتکی نمایندگان برتر حوزه تحول دیجیتال را در ایران برگزار کند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت)،اظهارداشت: موسسه اینشورر دارای یک آکادمی است که دوره های مختلف تخصصی و Mini MBA در حوزه تحول دیجیتال بیمه با اساتید مطرح جهانی برگزار می کند بنابراین سعی می کنیم که فعالان صنعت بیمه کشور در سطوح اینشورتک ویا سطوح مدیریتی، در دوره های مذکور شرکت کنند تا سطح دانشی شرکت های بیمه از پروژه های تحول دیجیتال یا فضای اینشورتک ارتقا یابد.

ارسطو،ارتقای سطح دانش صنعت بیمه، شبکه سازی بین شرکت های ایرانی با سایر کشورها و قرار گرفتن در  سنجش جهانی را از جمله تاثیرات همکاری رسمی پلنت با موسسه دیجیتال اینشورر TDI(The Digital Insurer) بر صنعت بیمه کشور دانست.

وی، توضیح داد: حضور در اینگونه رقابت ها ومشاهده تجربه ها وپروژه های حوزه بین الملل ، الگویی برای شرکت های داخلی خواهد بود.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت)افزود: از سوی دیگر حاضرین در اینگونه رقابت ها با کشورهای دیگر ارتباط  می گیرند که ادامه دار خواهد بود و منجر به شکل گیری همکاری هادر فضای بین المللی خواهد شد.

ارسطو در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت های فعال در حوزه اینشورتک و استارت آپ کشور توان رقابت با شرکت های بیمه ای بزرگ حاضر در این رویداد را خواهند داشت، گفت: در اینگونه رقابت ها مشخص می شود که چه میزان از فعالیت هایی که انجام شده مفید و قابل ارایه در سطح دنیا بوده  ضمن آنکه باید روزی شروع کرد و به این خودباوری رسید.

وی، تاکید کرد: امروزه بسیاری از پروژه های داخلی می تواند با قیاس های بین المللی سنجش شوند،بنابراین اثر حضور ایران در رقابت های بین المللی مثبت است و حداقل حاضرین در این رقابت متوجه خواهند شد که در مقایسه با استانداردهای جهانی در کجا قرار دارند.

ارسال نظر