شناسه خبر : 2501

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه ایران:

طرح نظام ارجاع الکترونیک شاه‌ کلید نظام سلامت/ حذف دفترچه های بیمه از ابتدای آذر ماه سال جاری

طرح نظام ارجاع الکترونیک شاه‌ کلید نظام سلامت/ حذف دفترچه های بیمه از ابتدای آذر ماه سال جاری

مرتضی ادیانی گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک یکی از شاه کلیدهای نظام سلامت است که باعث مدیریت دقیق و درست هزینه ها می شود .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، مرتضی ادیانی در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیک بیمار در سیستم ناب در شهرستان آق قلا از فعالیت بیش از ۶ هزار پزشک خانواده در سطح کشور خبر داد.
 وی اظهار داشت: در سال گذ شته پایلوت اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک برای ده استان کشور پیشنهاد شد که استان گلستان نیز در این مجموعه قرار گرفت .
دکتر سید مرتضی ادیانی ادامه داد: طرح نظام ارجاع الکترونیک یکی از شاه کلیدهای نظام سلامت است که هر بیمار در این عملکرد یک متولی درمان دارد بنابراین مسیر درمان به راحتی برای بیمار مشخص شده و با اجرای آن هزینه ها مدیریت می‌شود معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران همچنین تصریح کرد: در جامعه ای که تقارن اطلاعاتی وجود ندارد یعنی اطلاعات بین پزشک و بیمار یکسان نیست طبیعی است که نظام ارجاع می‌تواند به بهبود وضعیت موجود کمک کرده تا مسیر سلامت بهینه شود.
 دکتر ادیانی خاطرنشان کرد: نظام ارجاع در سال‌های نخست اجرا هزینه‌ها را شفاف کرد بنابراین هدف ما از اجرای این طرح کاهش هزینه ها نیست بلکه مدیریت درست و دقیق هزینه‌ها  است.
به گفته این مقام مسئول قرار است با اجرای این طرح دفترچه های بیمه از ابتدای آذر ماه سال جاری حذف شود.

 

ارسال نظر