شناسه خبر : 16828

یک پنجم محصولات کشاورزی بردسکن زیر پوشش بیمه قرار دارند

یک پنجم محصولات کشاورزی بردسکن زیر پوشش بیمه قرار دارند

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: ۲۸ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی بردسکن است و فقط ۲۰ درصد محصولات کشاورزی بردسکن زیرپوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهمیز مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: بیمه محصولات زراعی و باغی ضروری است زیرا بردسکن جزء مناطق سیل خیز استان است و همه ساله بخش کشاورزی بر اثر گرمای بیش از حد هوا یا سرمازدگی دچار خسارت می‌شود لذا کشاورزان برای کاهش خسارات باید نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

او افزود: در پی سرمای اواخر سال گذشته و فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیش از ۹۰ درصد محصولات سردرختی منطقه کوهپایه این شهرستان دچار خسارت شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خسارت وارد شده به باغات انگور، انار، انجیر و محصولات زراعی گندم، جو و کلزا براثر سرمازدگی را چشمگیر دانست و ادامه داد: امسال سرمازدگی ۶۷۰ میلیارد ریال به محصولات باغی و زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد.

مهمیز بیان کرد: بر اثر سرمازدگی در برخی مناطق این شهرستان، کشاورزان اقدام به کف بر کردن درختان انار کرده اند.

 او از بیمه محصول انجیر برای اولین سال خبر داد و تصریح کرد:  بردسکن از نظر سطح زیرکشت و تولید انجیر مقام اول را در استان دارد اما این محصول در سبد بیمه محصولات قرار نداشت که امسال در ردیف محصولات بیمه شده قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن تأکید کرد: امسال از سطح ۲۰۰ هکتار باغات انجیر منطقه ۴۰ هکتار بیمه شده است.

مهمیز درآمد ناخالص سالانه محصولات باغی و زراعی این شهرستان را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تنها درآمد ناخالص محصول پسته این شهرستان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

او  با بیان اینکه شهرستان بردسکن با ۱۴ هکتار سطح زیرکشت زیره قطب تولید این محصول نیز به شمار می‌رود و بیشترین زیره کوهی در خراسان رضوی را تولید می‌کند افزود: بردسکن در حوزه گیاهان دارویی نیز از توان و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

گفتنی است: تعداد بهره‌برداران کشاورزی و دامی بردسکن ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر است.

 

ارسال نظر