شناسه خبر : 12376

کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده تامین اجتماعی پرداخت می‌شود

کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده تامین اجتماعی پرداخت می‌شود

بیمه کفن و دفن یکی از انواع بیمه در سازمان تامین اجتماعی است که افراد مشمول می‌توانند از این بیمه به عنوان کمک هزینه کفن و دفن استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین، رسیدن به توسعه و رشد متوازن و همه جانبه از اهداف اقتصادی_اجتماعی اغلب کشورهای پیشرفته و درحال توسعه محسوب می شود، تامین اجتماعی بنا بر تعریف خود، وظیفه حمایت از نیروی انسانی در مقابل پریشانی های اقتصادی یا اجتماعی حاصل از قطع یا کاهش درآمد بر اثر سالمندی، ازکارافتادگی، فوت، بیکاری، بیماری و ... همچنین جبران هزینه های درمانی را بر عهده دارد.
بیمه کفن و دفن یکی از انواع بیمه در سازمان تامین اجتماعی است که افراد مشمول می توانند از این بیمه به عنوان کمک هزینه کفن و دفن استفاده کنند.
علی اصغر دادخواه مدیر کل تامین اجتماعی استان قم در خصوص بیمه کفن و دفن گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی، وظایف و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده دارد، تامین و ارائه خدمات درمانی و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان، در زمره مهمترین حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی هستند، تعد ادی از حمایت‌ها و خدمات این سازمان برای جبران برخی از هزینه های زندگی بیمه‌شدگان و خانواده آنان برقرار شده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی، وظایف و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده دارد، تامین و ارائه خدمات درمانی و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان، در زمره مهمترین حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی هستند، تعد ادی از حمایت‌ها و خدمات این سازمان برای جبران برخی از هزینه های زندگی بیمه‌شدگان و خانواده آنان برقرار شده است.
دادخواه افزود: یکی از انواع حمایت های سازمان تامین اجتماعی، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شدگان متوفی است، هدف از پرداخت این کمک هزینه، جبران قسمتی از هزینه هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تامین اجتماعی برای کفن و دفن آنان متقبل می‌شوند.
وی بیان کرد: بر اساس بند 18 ماده 2 قانون تامین اجتماعی، کمک هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که برای تامین هزینه های مربوط به کفن و دفن بیمه شده، در مواردی که خانواده متوفی این امر را به عهده می گیرند، به بازماندگان وی پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: کمک هزینه کفن و دفن به عنوان یکی از حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی، علاوه بر بازماندگان بیمه شدگان اجباری و اختیاری، به بازماندگان بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و مقرری بگیران بیمه بیکاری متوفی پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: برقرار بودن ارتباط بیمه شده اجباری با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه شده متوفی است، بنابراین افرادی که قبل از فوت فاقدارتباط بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند.
دادخواه افزود: بیمه شدگانی که قبل از فوت به عللی مانند بیماری یا بارداری یا بیکاری به صورت موقت ارتباط کاری با کارفرما نداشته باشند، مشمول دریافت کمک هزینه کفن و دفن هستند.
وی گفت: با توجه به تسهیلاتی که از سوی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده، کمک هزینه مذکور بابت فوت همسر نیز در صورت احراز شرایط قانونی به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت می‌گردد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی، فرزند و پدر یا مادر وی پرداخت می‌شود، ادامه داد: این کمک هزینه پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه شده متوفی و با ارائه اسناد و مدارک مربوط، از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت است، میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهانه مشمول کسر حق بیمه زمان فوت است، افرادی که مشمول دریافت این کمک هزینه هستند، می توانند با ارائه گواهی فوت بیمه شده یا مستمری بگیر یا همسر آنان و دفترچه درمانی متوفی به یکی از شعب تامین اجتماعی، این کمک هزینه را دریافت کنند.

  • زینب

    چرابعدازکلی دوندگی بااینکه پدرم بیمارستان بود وهمانجا هم فوت کرد وبیمه هم براش رد میشد، ماهنوز هزینه کفن ودفن رو نتونستیم بگیریم

  • زهرا

    همسرم اسفند ۹۹ فوت شده هنوز بیمه به ما پولی بابت مراسم نداده

  • ناشناس

    چرا باید به همسری که هنوز عقدش بوده تعلق بگیره در حالیکه همه خرجهارو پدر و مادر متوفی میدن کا ش یه تبصره هایی بود این عدالت نیست حقوق متوفی هم به همین صورت واقعا چرا

  • لیلا

    سلام پدر بنده ۱۲ سال پیش فوت شده.ومادر ۲۰ روز پیش.آ یا هزینه کفن و دفن به مادرم هم پرداخت میشود؟

  • لطیف

    سلام مادرم سال ۹۵ فوت شده اند و هزینه کفن ودفن دریافت کردن وپدرم مهر سال ۱۴۰۰ایا هزینه کفن ودفن به پدرم تعلق میگیرد

  • فاطمه

    باسلام من بازنشسته کشوری هستم پدرم درسال 95ومادرم سال 97فوت کردند و مدارک مورد نیاز را تحویل کارگزینی دادم چرا هزینه کفن و دفن پرداخت نشده لطفاً جواب بدهید؟؟؟؟؟!¡!!!

  • علی نجفی

    بنده مادرم را بیمه کردم آیا پول دفن کفن شو می تونم بگیرم

  • صمد صدوقی

    خواهرم فوت کرده هزینه کفن و دفن آن که بیمه تأمین اجتماعی شوهر ش است چقدر است

  • جمشید سعیدی

    بنده مادرم سه سال قبل فوت نموده اما هنوز هیچ مبلغی بابت کفن و دفن دریافت نکردم ،مدارک هم یک هفته بعد از فوتش ارسال شده از طریق ادار متبوع آموزش و پرورش گرمسار

  • امیر

    سلام پدرم ۲۰ ساله پیش فوت کرده ومادرم ۳۰ روز پیش فوت کرده آیا هزینه کفن ودفن مادرم هم پرداخت میشود

  • زهرا

    سلام پدرم .مادربزرگم را زیر نظر خودش بیمه کرده الان ۲۰ روز هس فوت کرده ایا ب پدرم تعلق میگیرد یا نه
    پدربزرگم بیمه بوده چند سال پیش فوت کرده ایا ب اونم تعلق میگیره یا نه

  • ناشناس

    آیا من هزینه کفن و دفن همسرم میتوانم بگیرم

  • مینو

    آیا من هزینه کفن و دفن همسرم میتوانم بگیرم

  • محمد

    سلام بندپدرسال 99.فوت شده نه هزینه کفن ودفن دادند نه بیمه عمر

ارسال نظر