شناسه خبر : 8759

۸۰ درصد بیمه‌شدگان استان قزوین بیمه رایگان دارند

۸۰ درصد بیمه‌شدگان استان قزوین بیمه رایگان دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: ۱۳۳ میلیارد ریال از مطالبات شهریور و مرداد ماه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی‌های طرف قرارداد پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم بهرامی اظهارداشت:  توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است که با تشکیل این سازمان، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده آن نهاده شده تا زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع هم پوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شود.

وی افزود: با پیگیری های مستمر انجام شده و دریافت اعتبارات لازم برای به روز رسانی پرداخت ها و پشتیبانی مالی موسسات طرف قرارداد اقدام شده تا رضایت مندی بیمه شدگان جلب شود.

بهرامی بیان کرد: : مطالبات موسسات دولتی دانشگاهی تا پایان مرداد ماه به مبلغ ۵۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال، بیمارستانهای خصوصی تا مرداد ماه امسال ۴ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال، داروخانه ها تا شهریور ماه ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال، پزشکان تا مرداد ماه یک میلیرد و ۶۳۹ میلیون ریال، آزمایشگاهها تا پایان مرداد ماه مبلغ ۱ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: همچنین مبلغ ۱ میلیارد و ۳۴۹ میلبیون ریال بابت طلب رادیولوژی ها و مبلغ ۲۱۳ میلیون ریال هم برای فیزیوتراپی ها پرداخت شده است.

بهرامی اظهارداشت: یک درصد ارزش افزوده سطح یک روستایی مرحله دوم به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال و علی الحساب شهریور سطح یک روستایی ۱۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: برای مطالبات درمانگاههای دولتی و خصوصی غیر دانشگاهی هم تا پایان مرداد ماه مبلغ ۹۰۵ میلیون ریال ریال پرداخت شده است.

۸۰ درصد بیمه شدگان استان قزوین بیمه رایگان دارند

بهرامی اظهارداشت: بیمه سلامت در استان با بیش از ۷۰۰ موسسه، درمانگاه، بیمارستان، موسسه، آزمایشگاه، فیزیوتراپ، پیشخوان دولت قرارداد دارد تا بتواند خدمات مورد نیاز درمانی همه گروهها بیوژه افراد کم درآمد را تامین کند.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان معادل نیمی از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۳۲ هزار نفر بیمه رایگان شده اند و از ۱۳ آبان ماه طرح پوشش کامل بیمه ای برای دهک های ۵ گانه عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: با اجرای طرح بیمه همگانی دهک های یک، دو سه به صورت رایگان، دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد هزینه ها و دهک پنجم و پردرآمد با پرداخت حف بیمه کامل معادل ۵۸۸ هزار تومان در سال برای هر نفر می توانند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در طرح تحول سلامت، رعایت تعرفه بخش خصوصی و دولتی ضروری است و با تعامل صمیمانه بین بیمه های پایه، تامین اجتماعی و بیمارستانهای طرف قرارداد خدمات مناسبی به مردم داده شده است.

بهرامی اظهارداشت: ۸۰ درصد بیمه شدگان استان قزوین از خدمات رایگان بیمه برخوردار هستند و در این میان ۹۳۰ بیمه خاص هم تحت پوشش کامل قرار دارند و در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی این افراد به طور کامل پرداخت شد.

 

ارسال نظر