شناسه خبر : 11695

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

حرکت صنعت لیزینگ آسیا و اقیانوسیه در جاده توسعه همچنان با دنده سنگین!

حرکت صنعت لیزینگ آسیا و اقیانوسیه در جاده توسعه همچنان با دنده سنگین!

برخلاف اروپا و آمریکای شمالی، لیزینگ وسایل نقلیه سبک هنوز هم یک بخش تجاری نوظهور در منطقه آسیا اقیانوسیه (APAC) است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، ضریب نفوذ 5.2 درصدی لیزینگ در این منطقه در سال 2019، بسیار کمتر از نفوذ به ترتیب 30.5 درصدی و 23.8 درصدی در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا بود.

پس از آن که ژاپن و کره جنوبی به عنوان دو مرکز مهم  رشد در این زمینه رسیدند، فروش قراردادهای جدید لیزینگی در سال 2019 بالغ بر 5.4 درصد در این منطقه رشد کرد.

در ادامه، مروری خواهیم داشت بر وضعیت لیزینگ در کشورهایی که نقش تاثیرگذاری بر منطقه آسیا اقیانوسیه دارند.

ژاپن:

بازار لیزینگ ژاپن، بازار سالمی بوده و چشم انداز و روند رشد امیدوار کننده ای دارد که ناشی از انجام عملیات لیزینگ در دو بخش شرکتی و خصوصی است.

لیزینگ در این کشور با در اختیار گرفتن یک سوم از سهم بازار لیزینگ در آسیا اقیانوسیه در سال 2019، یک بازار بالغ به شمار می رود.

سهم بازار لیزینگ ژاپن بین سه بازیکن اصلی آن که عبارت از شرکت های (Toyota)، (ORIX) و (SMAS ) بوده، متمرکز شده است.

کره جنوبی:

سیاست های مطلوب منجر به بلوغ لیزینگ درکره جنوبی شده تاحدی که در این راستا، شبیه به همتای خود، ژاپن عمل می کند.

شرکت های لیزینگ این کشور با تغییر نیازهای مشتری در طول زمان حرکت می کنند و این امر آن ها را به ارائه دهندگان خدمات مطلوب تبدیل کرده است.

80 درصد قراردادهای لیزینگی در این کشور متعلق به شرکت های (Hyundai Capital)، (Lotte Rental) و (SK Networks) است چرا که بررسی ها نشان می دهند این شرکت ها درک درست تری از نیازهای مصرف کننده و سیاست های محلی دارند.

استرالیا:

بازار لیزینگ استرالیا عمدتا در سال 2018 و با عملیات لیزینگ با شرکت ها شکل گرفته اما با رشد تدریجی در لیزینگ با افراد حقیقی، این صنعت  نیز جایگاه خود را در این بخش باز کرده است.

شرکت های لیزینگ محلی مانند (SG Fleet) و (CustomFleet) حضور قدرتمندی دراین راستا داشته و بیش از نیمی از سهم بازار استرالیا را از آن خود کرده اند.

چین:

بازار لیزینگ چین هنوز در مراحل اولیه توسعه است.

قراردهای خصوصی نسبت به قراردادهای شرکتی درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

رشد ثبت نام جدید لیزینگ در چین ناشی از مالیات بالای وسایل نقلیه، محدودیت های خرید خودرو، انعطاف پذیری بالاتر و تلاش دولت مرکزی برای تشویق سازمانهای استانی به اجرای سیاست های مربوط به لیزینگ است.

با این حال، این بازار به دلیل ترجیح مردم به خرید خودرو به صورت نقدی همچنان محدود مانده است.

هند:

لیزینگ وسایل نقلیه در هند همچنان یک بازار نوظهور است و انتظار می رود تا 5 سال آینده رشد مناسبی را با افزایش آگاهی در این زمینه طی کند.

تلاش های مداوم شرکتهای لیزینگ برای آموزش مشتریان و طراحی مدل های تجاری مناسب باعث رشد این بازار در هند می شود.

ارسال نظر