شناسه خبر : 11554

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

دست دوم فروشی لیزینگ‌ها ناشی از محدودیت تولید خودرو است

دست دوم فروشی لیزینگ‌ها ناشی از محدودیت تولید خودرو است

مدیرعامل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد، دو علت اصلی روی آوردن لیزینگ‌ها به فروش خودروهای دست دوم را محدودیت در تولیدات داخلی و واردات خودروهای خارجی دانست.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "رضا اوحدی" در گفت و گو با چابک آنلاین،ضمن اشاره به اینکه "پرتفوی اصلی اغلب لیزینگ ها بیشتر در صنعت خودروی سواری شکل گرفته است"، بیان کرد: نقش لیزینگ ها کمک و تسریع فرآیند خرید و فروش بین متقاضی و تولید کننده است.

وی،عنوان کرد:شرکت های ایران خودرو و سایپا اصلی ترین تولیدکنندگان ماشین آلات هستند که تولیدات آن ها محدود شده است.

اوحدی، افزود: از دیگر تامین کنندگان تقاضای ماشین آلات، خودروهای وارداتی بوده که درحال حاضر بنابر دلایلی، واردات این محصولات نیز با محدودیت رو به رو شده و در حال حاضر ورود ماشین آلات به روز و جدید نیز متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد، تصریح کرد: تقاضا برای خرید خودرو در بازار هنوز سیراب نشده و بازار با مازاد تقاضا در این زمینه رو به رو است.

وی، با بیان اینکه وقتی تولید کنندگان نمی توانند این نیاز را بر طرف کنند با مساله پیش خرید مواجه می شویم ادامه داد: وقتی شرکت ایران خودرو کالاهای خود را پیش فروش می کند، در عرض چند ثانیه ظرفیت تقاضا تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد تصدیق کرد: در بسیاری از موارد، فردی که خودرو را پیش خرید می کند، مصرف کننده نبوده و به دلیل تفاوت قیمت بازار و کارخانه ماشین را می خرد که سرمایه گذاری کند.

اوحدی اذعان داشت: لیزینگ ها در چنین فضایی نمی توانند ورود کنند چرا که ممکن است مشتری تا یکسال دیگر ماشین را تحویل بگیرد و پول آن را نیز تمام و کمال پرداخت می کند.

وی اعلام کرد: تقریبا 60 درصد از مشتری ها تمایل به خرید خودروهای خارجی دارند، با این حال 70 درصد از آن ها خودروی ایرانی خریداری می کنند چرا که از لحاظ مالی توان خرید آن را ندارند.

اوحدی افزود: کیفیت خودروهای خارجی بالاتر بوده و از این رو، افرادی که توان مالی دارند، ترجیح می دهند خودروی خارجی خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد عنوان کرد:اگر دولت به درستی هدفگذاری کند و ابزارهای مناسبی را در دست بگیرد، به چشم انداز روشنی در بازار خواهیم رسید چرا که در تنگنا، شکوفایی حاصل می شود.

ارسال نظر