شناسه خبر : 11004

اختصاصی چابک‌آنلاین

کارت‌های بانکی غیرفعال برای بانک‌ها منفعت دارد!

کارت‌های بانکی غیرفعال برای بانک‌ها منفعت دارد!

یک کارشناس اقتصادی بر این باور است که کارت‌های بلا استفاده موجود در نظام بانکی که مدت‌هاست تراکنش نداشته‌اند نه تنها ضرری را متوجه سیستم بانکداری نمی‌کنند بلکه منفعتی هم برای آن دارند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، طبق آخرین آمار بانک مرکزی، تعداد ۳۳۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۰۱ کارت بانکی (کارت برداشت، اعتباری، هدیه و بن کارت) تا پایان بهمن ماه سال 98 صادر شده که 228 میلیون و 476 هزار و 134 عدد یا به عبارتی 68.5 درصد از مجموع آن ها هیچ تراکنشی نداشته اند.

کامران ندری در گفت و گو با چابک آنلاین بیان کرد: رسوب این کارت ها ممکن است منفعتی بیش تر از هزینه صدور آن ها برای بانک ها داشته باشد.

وی افزود: اکثر کارت های موجود متصل به حساب هایی بوده که دارای حداقل رسوب و مانده ای هستند که اگر میانگین این مانده ها بین 10 تا 15 هزار تومان باشد و در تعداد کل کارت ها ضرب شود، مبلغ قابل توجهی را در اختیار بانک ها قرار می دهند.

ندری گفت: مدیران بانک ها مخصوصا بانک های خصوصی که مسئله "هزینه" برای آن ها مهم تر است، چنین مسائلی را به خوبی در زمینه مدیریتی خود در نظر می گیرند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اگر از جنبه کلاهبرداری از این کارت ها بخواهیم به مسئله نگاه کنیم، بانک ها به وسیله برنامه های مشخصی قادر به شناسایی حساب هایی هستند که تراکنش های مشکوکی به وسیله آن ها انجام می شود و می توانند پیگیری های لازم را در این خصوص صورت دهند.

وی،تصریح کرد: ضرری متوجه بانکداری به وسیله این کارت های غیرفعال نیست وهرکارتی می تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر