شناسه خبر : 9860

اختصاصی چابک‌آنلاین

شاخص سهام بورس چین ۸ درصد ریخت

شاخص سهام بورس چین 8 درصد ریخت

درحالیکه چین همچنان از شیوع ویروس کرونا رنج می‌برد، جهان به دنبال یک نهاد آشناست که بتواند وارد جریان شده و تاثیر به سزایی بگذارد. در موقعیت پیش آمده، بانک مردم چین، بهترین گزینه است.

به گزارش چابک‌آنلاین، اگرچه کارشناسان معتقدندکه این بار حتی کاهش عمده نرخ ها و دیگر فعالیت ها نیز برای تسکین اقتصاد آسیب دیده چین کافی نیست.

بانک های مرکزی مانند بانک مردم چین و همتایان آن در سراسر جهان، به ویژه فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا، از زمان بحران مالی سال 2008 در حال وثیقه دادن به بازارهای مالی هستند و هزاران میلیارد چاپ پول دیجیتال به همراه نرخ بهره ها، اصلی ترین شیوه مبارزه در برابر کند شدن رشد اقتصادی بوده است.

بانک مردم چین، دوم فوریه اعلام کرد که یک برنامه گسترده برای کاهش نرخ های کوتاه مدت دارد.

با این حال، سیاست گذاران در این موقعیت با یک مورد ناشناخته بزرگ رو به رو شده اند که به اقتصاد چین به صورت ناگهانی حمله کرده است.

هوبرت دی باروچز، اقتصاددان گفت: شک داریم که تصمیمات اخذ شده در روز دوشنبه به تنهایی برای بازرگرداندن اقتصاد چین به حالت قبل کافی باشد و افزود:در خوشبینانه ترین سناریو نیز بانک مردم چین امسال دوباره ملزم به کاهش نرخ ها خواهد بود.

شاخص اصلی سهام چین  تقریبا هشت درصد ریخت.

بانک مردم چین اعلام کرد که نرخ رپو معکوس هفت روزه و 14 روزه خود را 10 امتیاز پایه کاهش داده و 1.2 تریلیون یوان ارز از طریق بازخرید معکوس تزریق می کند که این اقدام تاثیر اندکی بر آرامش فروش در چین گذاشت. 

محمد الاریان، مشاور ارشد اقتصادی آلیانز گفت: فرض این که موقعیت پیش آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، یک شوک موقتی، قابل تحمل و برگشت پذیر است، بسیار سخت است و بانک های مرکزی در مبارزه با مسائل جاری می توانند به نقطه ای برسند که اگر  ضد تولید عمل نکنند، ناکارآمد باشند.

 

رژین میدانی

ارسال نظر