شناسه خبر : 11659

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

فروش کالاهای دست دوم برای لیزینگ‌ها ریسک هم دارد

فروش کالاهای دست دوم برای لیزینگ‌ها ریسک هم دارد

مدیرعامل لیزینگ آتیه نگر آفام بیان کرد که باتوجه به کاهش تولید خودروی صفر و افزایش نرخ این محصولات، مردم به سمت خرید کالای دست دوم رفته ند و از همین رو، شرکت های لیزینگ نیز فروش این کالاها را در برنامه خود قرار داده اند.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "محمد صالحی تبار" در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: قدرت خرید مردم کاهش یافته و بیشتر به خرید کالاهای دست دوم تمایل پیدا کرده اند.

وی عنوان کرد: از طرفی دیگر، بعضی افراد که به شرکت لیزینگ مراجعه می کنند، ممکن است در رتبه بندی اعتباری امتیاز بالایی کسب نکرده و شرکت لیزینگ نیز ناچار شود به دلیل ریسک اعتباری آن ها، درصد تسهلات اعطایی به آن ها را کاهش دهند.

صالحی تبار ضمن تاکید بر این که " کالای دست دوم ریسک های خاص خود را دارد"، تصریح کرد: در بعضی مواقع، یکی از امکانات خودروهای وارداتی 50 تا 60 میلیون تومان ارزش دارد و یک تصادف کوچک، 30 تا 40 میلیون تفاوت قیمت ایجاد می کند.

وی ادامه داد:علاوه براین، فروشنده ممکن است تمام اطلاعات درست را ارائه نکند؛ بنابراین، شرکت لیزینگ در صورت ورود به بازار دست دوم باید در این زمینه با دقت عمل کند.

مدیرعامل لیزینگ آتیه نگر آفام گفت:ترجیح بر این است که کالای دست دومی را که نمی شناسیم، هیچ مسئولیتی در قبال کمیت و کیفیت این محصولات قبول نمی کنیم و به مشتری اعلام می کنیم که صرفا تسهیلات می دهیم.

ارسال نظر