شناسه خبر : 11598

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

ورود لیزینگ‌ها به فروش خودروهای دست دوم، برای افزایش توان خریدار است

ورود لیزینگ‌ها به فروش خودروهای دست دوم، برای افزایش توان خریدار است

مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا، بر این باور است که ورود شرکت های لیزینگ به بازار فروش خودروهای دست دوم، نقطه عطفی برای افزایش توان خریدار است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "محمود خاشعی" درگفت و گو با چابک آنلاین اظهار داشت: یکی از ماموریت های دوگانه شرکت های لیزینگ در زمانی که کفه تقاضا در بازار سنگین می شود و توان خرید مصرف کننده پایین می آید، این است که به عنوان بازوی کمکی خریدار وارد شود و منابع مورد نیاز را در اختیار آن بگذارد.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر لیزینگ ها، در زمان رونق  و توسعه کسب و کار یا به عبارتی، زمانی که کفه عرضه سنگین تر بوده، تامین منابع مالی برای شرکت های عرضه کننده و تسهیل شرایط فروش آن ها است.

خاشعی تصریح کرد: در سال های 84 و 85، تقاضا برای خودروسازان کاهش یافت و شرکت های خودرو ساز اقدام به فروش کالاهای خود از طریق روش های متنوع اقساطی کردند.

وی افزود: بخشی از سود منابع لیزینگ را خود شرکت های خودروساز از محل حاشیه سود خود تامین می کردند.

 مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا باتاکید بر این که "بازار خودروی دست دوم دارای پویایی خاص خود است" گفت: دلیل اصلی آن که شرکت های لیزینگ بیشتر در حوزه خودرو فعالیت می کنند، قابلیت تامین این کالا توسط خانوارها از طریق اقساط و جذابیت های این حوزه است.

وی اذعان داشت: تقریبا بین یک تا دو سال است که شرکت های لیزینگ وارد بازار کالاهای دست دوم شده اند و کمتر از شش ماه است که شرکت رایان سایپا نیز به این بازار ورود کرده است.

خاشعی ادامه داد: تا پیش از این، شبکه فروش خودروهای دست دوم دراختیار شبکه های نمایشگاهی و سایت های فروش اینترنتی در میان اشخاص حقیقی بود؛ از این رو، شرکت های لیزینگ در این بازار حضور نداشته یا کمرنگ بودند.

 

ارسال نظر