شناسه خبر : 11445

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

ساخت خانه‌های امید بازنشستگان در دو سال اخیر مسکوت ماند؟ +جدول

ساخت خانه‌های امید بازنشستگان در دو سال اخیر مسکوت ماند؟ +جدول

ساخت و تجهیز خانه‌های امید برای بازنشستگان ازسال ۱۳۸۶ و در راستای مصوبات سفرهای هیأت دولت آغاز شد.

به گزارش چابک آنلاین، ساخت و تجهیز خانه‌های امید با هدف ارتقای نشاط وامید در زندگی بازنشستگان، ایجاد همبستگی میان بازنشستگان دستگاه های مختلف درهراستان، برقراری ارتباط با دستگاههای اجرایی برای آشنایی با مسائل دوران بازنشستگی و جلب مشارکت آنها و برگزاری دوره های آموزشی  برای بازنشستگان وارتباط و دیدار بازنشستگان با یکدیگر  بوده است.

برای احداث خانه های امید، با همکاری ‌شهرداری و استانداری، زمینی مناسب در فضای سبز یا نزدیک به پارک، مکان یابی و برای ساخت و تجهیز در اختیار صندوق ‌بازنشستگی کشوری قرار می گیرد.

طراحی و ساخت خانه های امید متناسب با ‌نیازهای بازنشستگان در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

این مراکز مجهز به بخش های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی- هنری، کافی ‌نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت های قرآنی، خانه آموزش و واحد فناوری اطلاعات است که به مجموعه ای بزرگ برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ‌بازنشستگان کشوری تبدیل شده است.

هیأت مرکزی نظارت بر خانه های امید بازنشستگان، در صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شده و اعضای آن را اعضای هیأت مدیره صندوق،معاون اداری و مالی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و برخی دیگر از  مدیران کل تشکیل می دهد.

این اعضاء، ‌سند سیاست ها و راهبردهای کلان برای خانه های امید را تدوین کرده وبر عملکرد و نحوه ی بهره برداری از این مجموعه های فرهنگی و اجتماعی نظارت  می کنند.

درحال حاضردر 23 استان کشور، 43 خانه امید ساخته  شده و در حال بهره برداری است.

بررسی ها نشان می دهند که خانه های امید بازنشستگان  از سال 87 به مرور افتتاح شده و در فاصله زمانی 87 تا  91 حدود 28 خانه امید راه اندازی شده است.

اما پس ازآن راه اندازی خانه های امید بازنشستگان دچار یک وقفه 4 ساله شده و از سال 95 دوباره این خانه های امید راه اندازی شده اند.

 ازسال 95 تا انتهای سال 96 حدود 15 خانه امید در  سراسر کشور افتتاح شده اما دوباره از  سال 96 تا سال 98 هیچ گزارش جدیدی  پیرامون راه اندازی وافتتاح خانه امید منتشر نشده است.

هنوز معلوم نیست که آیا ساخت خانه های امید بازنشستگان به کلی متوقف شده یا درحال ساخت و تجهیز خانه های امید جدید است.؟

صندوق+ بازنشستگی

 

ارسال نظر