شناسه خبر : 8469

بیمه دام‌های سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان اجباری شد

بیمه دام‌های سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان اجباری شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اجباری شدن پلاک‌کوبی دام‌ها گفت: افزون بر ۲ هزار راس دام سبک استان با اجرایی شدن این طرح از ابتدای آبان تاکنون پلاک‌کوبی شدند و این روند با قوت ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، "محمدرضا بندانی" اظهار داشت: طرح پلاک‌کوبی با هدف هویت‌دار کردن و اصلاح نژاد دام‌های منطقه، برنامه‌ریزی برای تحقق سند توسعه دامپروری و همچنین جلوگیری از قاچاق دام از ابتدای آبان در سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

وی از اجباری شدن پلاک‌کوبی و بیمه دام‌های سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری تحت عنوان خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده در کشور، دامداران استان تا پایان امسال مهلت دارند نسبت به پلاک کوبی و بیمه دام‌های خود اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این طرح شامل دام‌های سبک( گوسفند و بز) و دامهای سنگین( گاو، گوساله، شتر و گاو میش) می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاک‌کوبی بیش‌از ۱۸۶ هزار راس گاو، گوساله و شتر  از سال ۹۳ تاکنون در سیستان و بلوچستان انجام شده است.ادامه داد: پس از اتمام مهلت پلاک‌کوبی هرگونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

بندانی اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل و نقل دام زنده موظفند پیش از حمل زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام، مبدا، مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

ارسال نظر