شناسه خبر : 19673

درصد تحقق نسخه الکترونیک در آذر ماه به ۷۵ درصد رسید

درصد تحقق نسخه الکترونیک در آذر ماه به ۷۵ درصد رسید

سازمان بیمه سلامت از تحقق ۷۵ درصدی نسخه‌ الکترونیک این طرح در کشور تا ۲۳ آذر ماه خبر داد و گفت: نسخه نویسی الکترونیک در ۱۲ استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و در ۱۰ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

به گزارش چابک آنلاین،  بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، شاخص درصد تحقق نسخه الکترونیک به صورت تجمعی در آذر ماه به ۷۵ درصد رسیده است.

به نقل از ایسنا، در حال حاضر ۲۲ استان بیش از ۸۰ درصد تحقق نسخه الکترونیک را داشتند که از این بین، ۱۲ استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و ۱۰ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد این طرح را اجرایی کردند.

شاخص روزانه درصد تحقق نسخه الکترونیک از ابتدای آذر ماه تا ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰ در استان سمنان از ۵۶ درصد به ۸۶ درصد رسیده است.

در همین بازه زمانی در استان فارس از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از ۳۴ درصد به ۷۴ درصد و در استان مازندران از ۴۵ به ۶۱ درصد رسیده است. استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان، شاخص‌ها به کندی افزایشی است.

در استان تهران از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از ۴۳ درصد با اندکی افزایش به ۴۹ درصد و در استان البرز از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از ۴۸ درصد به ۵۵ درصد رسیده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت با قوت به پیش می‌رود و بر اساس قانون، از اول دی ماه ۱۴۰۰ نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باید به طور کامل اجرایی شود.

ارسال نظر