شناسه خبر : 9964

تنها ۲۳ درصد از بیمه‌شدگان سلامت کهکیلویه و بویر احمد حق بیمه پرداخت می‌کنند

تنها 23 درصد از بیمه‌شدگان سلامت کهکیلویه و بویر احمد حق بیمه پرداخت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۲۰هزار نفر از مردم استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: خدمات درمانی به ۴۰۰ هزار بیمه شده این حوزه به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه انجام می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا کاظمی افزود: هم اکنون ۶۵ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد شامل روستائیان، عشایر، مددجویان نهادهای حمایتی،کارمندان، ایثارگران و سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که تنها ۱۲۰ هزار نفر آنان حق بیمه پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمان حاضر ۷۹۵ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی معادل ۹۵ درصد این مراکز درمانی استان طرف قرارداد این سازمان هستند.

کاظمی ابراز کرد: ۴۳ دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این استان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند که سه دفتر پیشخوان در سال جاری راه اندازی شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حال حاضر اداره بیمه سلامت در پنج شهرستان استان فعالیت می کند که سه شهرستان بویراحمد،گچساران و بهمئی دارای ساختمان های ملکی هستند.

کاظمی عنوان کرد: احداث ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین از تامین زمین مورد نیاز ساختمان بیمه سلامت در شهرستان دنا خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در ۶ بیمارستان استان در حال اجراست  و این طرح پس از انجام مراحل قانونی در ۲ بیمارستان تازه تاسیس باشت و یاسوج نیز اجرایی خواهد شد.

کاظمی صرفه جویی در مصرف کاغذ دفترچه درمانی، ایجاد پرونده الکترونیک برای بیماران از مزایای مهم این طرح است.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه هزینه شد و امسال نیز ۹۰ میلیارد ریال به درمان این بیماران اختصاص یافته است.

وی تعداد بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت  در کهگیلویه و بویراحمد را یکهزار و ۵۳ نفر ذکر کرد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر همه خدمات دارویی و درمانی بیماران خاص به جز تعداد معدودی از داروهای بیماران ام اس که ۱۰درصد آن از طرف بیمار پرداخت می شود به صورت رایگان است.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

ارسال نظر