بیمه مسئولیت کالا مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان را به نفت هموار می‌کند

بیمه مسئولیت کالا مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان را به نفت هموار می‌کند

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت،با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین نیازهای فناورانه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: یکی از نگرانی‌های فعالان این صنایع، کارآمدی، استاندارد بودن و قابلیت اعتماد به محصولات دانش‌بنیان است.

به گزارش چابک آنلاین، سعیدمحمدزاده ادامه داد: متأسفانه ما در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های داخل کشور به خوبی استفاده کنیم و اگرچه شرکت‌های دانش‌بنیان اثرگذاری بالایی در کشور دارند اما همواره این نگرانی وجود دارد که از ظرفیت‌های آن‌ها به‌خوبی استفاده نشود.

وی، با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانند مستقیماً به صنعت نفت ورود پیدا کنند و باید از طریق شرکت‌های بزرگ وارد این عرصه شوند. به گفته محمدزاده،از طرفی شرکت‌های بزرگ نفتی همواره در مورد کارآمد بودن محصولات دانش بنیان برای حل مشکلات صنعت نفت و داشتن استانداردهای لازم با ابهام روبرو هستند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت  گفت که از این رو، با ایجاد مکانیزم اعطای بیمه مسئولیت به محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه‌ها، می‌توان ورود این محصولات را نه تنها به صنایع داخلی بلکه به بازارهای بین‌المللی تسهیل کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بازار بزرگی در عراق برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که می‌توانیم با صدور چنین بیمه‌نامه‌هایی مسیر ورود این شرکت‌ها را هموار کنیم.

 

ارسال نظر