بیمه آسماری؛

عملیات کشف، استخراج و توسعه منابع نفت و گاز در خشکی و دریا ( بزرگترین فعالیت اقتصادی در ایران و منطقه خلیج فارس و دریای خزر ) مستلزم سرمایه گذاری های کلان و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص داخلی و خارجی و بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات گران و پیچیده است که در معرض ریسک هایی فراتر از کارهای عمرانی و صنعتی قرار دارند. جهت استخراج نفت، گاز، پالایش آنها و سایر کارخانجات جانبی که در فرایند تولید نفت و گاز احداث می‌شوند بیمه هایی تحت عنوان انرژی طراحی شده است.

به گزارش چابک آنلاین، خطرات ایجاد شده و خسارات بوجود آمده در صنعت نفت، گاز و تروشیمی چه در هنگام ساخت و چه در زمان بهره‌برداری توسط بیمه های انرژی بیمه می‌شوند که با توجه به سرمایه مورد تعهد، شرکت بیمه آسماری در بخش های ساحلی و فراساحلی با بهترین شرایط مناسب ترین پوشش های بیمه ای را در بخش انرژی برای بیمه گذاران خود فراهم می کند .
بیمــه هــای نفــت و انــرژی موجود در بازار شامل فعالیــت هــای مختلف در زمینه پــروژه هــای صنایــع هیدوکربــوری را تحــت پوشــش قــرار مــی دهــد کــه بــه دو نــوع اصلــی تقســیم بنــدی مــی شــود.

بیمــه نامــه هــای بخــش ســاحلی

بیمــه نامــه هــای بخــش ســاحلی( Onshore )کــه بــرای فعالیــت هــای واقــع در خشــکی صــادر مــی شــود و عملیــات مربــوط بــه اکتشــاف و اســتخراج نفــت و گاز (شــامل چــاه هــا، تاسیســات، عملیــات و دســتگاه هــای حفــاری)، پالایشــگاه هــای نفــت، توســعه پالایشــگاه هــای نفــت، پالایشــگاه های گاز، توســعه پالایشــگاه های گاز، تاسیســات پتروشــیمی در حــال بهــره بــرداری، ســاخت و نصــب تاسیســات نفــت، گاز و پتروشــیمی، کارخانــه هــای تولیــد روغــن موتــور، مخــازن نفــت و خطــوط لولــه در حال بهــره بــرداری را در بــر مــی گیرنــد.

بیمــه نامــه هــای فراســاحلی

بیمــه نامــه هــای فراســاحلی ( Offshore )بــرای فعالیــت هــای دریایــی ( شامل چاه ها ، تاسیسات ، عملیات و دستگاه های حفاری دریایی ) ،ســاخت ســکوهای حفــاری دریایــی، بارگــذاری جکــت هــا، Deck ها و … بر روی Barge و حمــل و اســتقرار آن هــا در محــل نصــب در دریــا جهــت ســاخت ســکوهای حفــاری دریایــی، بازســازی ســکوهای حفــاری دریایــی، ســکو هــای حفــاری دریایــی در حــال بهــره بــرداری، لولــه گــذاری در دریــا و خطــوط لولــه در حــال بهــره بــرداری در دریــا و ســایر مــوارد مرتبــط بــا عملیــات اکتشــاف و اســتخراج نفــت و گاز در دریــا در ایــن دســته قــرار مــی گیــرد.

این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری نیز به صورت سالیانه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. پوشش حوادث طبیعی ناشی از اجرای کار در زمان نصب ، مسئولیت در مقابل اشخاص ثالث، اموال مجاور، شکست ماشین آلات ، عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین آلات و غیره می‌باشد.

برخی عناوین بیمه‌های انرژی عبارتند از:

بیمه حفاری چاه‌های نفت و گاز در بخش های ساحل و یا فراساحل
بیمه تمام خطر سکوهای نفتی
بیمه تمام خطر اموال، ابزار و ماشین آلات موجود در بخش های ساحل و فراساحل
بیمه تمام خطر لوله گذاری‌ها در بخش خشکی و فراساحل
بیمه تمام خطر پالایشگاه‌ها
بیمه تمام خطر کارخانجات و تأسیسات پتروشیمی
بیمه تمام خطر تجهیزات حفاری
انواع بیمه‌نامه ها‌ی مسئولیت اعم از قانونی، قراردادی یا فنی
بیمه آلودگی محیط زیست
مسئولیت حقوقی شخص ثالث در قبال قراردادها
بیمه محمولات و انبارداری
بیمه عدم النفع
بیمه تجهیزات زیر دریا
بیمه بیرون کشیدن سکوی غرق شده

 

ارسال نظر