اختصاصی چابک آنلاین؛

پوشش بیمه‌ای خودروهای آفرود به صرفه نیست

پوشش بیمه‌ای خودروهای آفرود به صرفه نیست

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه میهن اظهار کرد که بخش موتوری خودروها تحت پوشش شکست ماشین آلات قرار می‌گیرد و در بیمه مهندسی با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "اسماعیل فلاحی" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، درخصوص پوشش موتوری خودروهای لوکس و آفرود، گفت: حدود6یا 7 سال قبل این موضوع  مطرح شدکه پوشش مکانیکی خودرو طراحی و عرضه شود اما نسبت خسارت در پوشش موتوری خودروهای آفرود بالا بوده و عرضه آن به‌صرفه نیست.

وی افزود:بیمه‌گذاران در کشور به دو صورت پوشش بیمه تهیه می‌کنند یک دسته افرادی که بنابه نیازبه سمت بیمه می‌آیند یعنی افراد پرریسکی هستند که حادثه قبلا برای آنها رخ داده و دسته دوم بیمه‌گذاران محتاط هستند که افرادی آینده‌نگر بوده و تعداد آنها بسیار کم است.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه میهن، گفت: بخش موتوری خودروهای آفرود بسیار دچار خسارت می‌شود، مگر اینکه شرکت بیمه بگوید براساس یک استاندارد خاص آنها را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد مانند اینکه معاینه فنی آنها دارای شرایط خاص و در حضور کارشناس بیمه باشد و معاینات دوره‌ای داشته باشند.

فلاحی، عنوان کرد:هرچند که برقراری پوشش قطعات خودروهای لوکس و آفرود به‌صرفه نیست اما نیاز جامعه است و قرار نیست که تمام این خودروها دچار آسیب و یا سرقت شوند.

به اعتقاد وی، اگر جامعه آماری این افراد شناسایی شود و توسط اتحادیه و انجمن‌های مربوطه به شرکت‌های بیمه‌گر اعلام شود ممکن است بتوان محصولاتی را برای این گروه طراحی کرد.

فلاحی، بااشاره به زیان رشته بیمه‌نامه اتومبیل اذعان داشت: البته بیمه‌گذاران می‌توانند بخش موتوری خودروهای  خود را تحت پوشش شکستگی ماشین‌آلات قراردهند و در بیمه مهندسی با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود اما بسیاری از افراد اطلاع ندارند که می‌توانند این پوشش را تهیه کنند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه میهن،اظهارداشت:در بیمه‌نامه بدنه هم پوششی وجود دارد بعنوان لوازم درخواستی که بیمه‌گذار می‌تواند لوازم درخواستی خود را بیمه کنند اما بخاطر نسبت بالای اتومبیل برخی از پوشش‌ها بین رشته‌های دیگر تقسیم می‌شود.

فلاحی،افزود: بعنوان مثال سرقت، خرابی و یا حادثه تجهیزات الکترونیکی داخل آمبولانس‌ها هم در بیمه مهندسی تا سقف مشخص به صورت توافقی صادر می‌شود که نرخ و شرایط آن هم در بین شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت است.

 وی، ادامه داد:شرکت‌های بیمه در سال 99 می‌توانستند مازاد مالی را تا 220 میلیون تومان ارائه کنند اما تنها 11 درصد از مشتریان صنعت بیمه خواهان مازاد مالی هستند.

فلاحی، به شرایط اقتصادی و درآمد خانواده‌ها و میزان مبلغ حق بیمه‌ اتومبیل اشاره کرد و افزود: کمتر از یک درصد مردم پوشش مازاد بر حوادث راننده که تا 440 میلیون تومان است را می‌خرند چراکه وقتی مبلغ حق بیمه بالا می‌رود مردم تمایلی به خرید آن ندارند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه میهن، اظهارداشت: هرساله یک تا 2 محصول جدید بیمه‌ای طراحی می‌شود و محصولات زیادی هم در زمینه اتومبیل وجود دارد اما بدلیل شرایط حاکم بر کشور و ریسک بالای گروه خودرویی یا عرضه نمی‌شود و یا برای یکسری از مشتریان خاص عرضه می‌شود.

فلاحی، بیان کرد: در بسیاری از شرکت‌های بیمه یکسری محصولات به گروهی خاص عرضه می‌شود اما ممکن است آن گروه خاص نیازی به این بیمه‌نامه نداشته باشند و بگویند مگر چقدر از یک وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر