شناسه خبر : 14655

اختصاصی چابک آنلاین؛

محصولات شرکت‌ها مشابه بوده و در نام تغییر می‌کنند/شرکت‌ها در تنوع محصول وکیفیت خدمات کاری نکرده‌اند

محصولات شرکت‌ها مشابه بوده و در نام تغییر می‌کنند/شرکت‌ها در تنوع محصول وکیفیت خدمات کاری نکرده‌اند

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، نرخ ارایه شده درصنعت بیمه را فاقد منطق دانست وگفت که استفاده از ابزار کاهش نرخ جوابگوی صنعت بیمه نیست.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"حسین طاهری" درگفت وگو باچابک آنلاین،مدعی شد:درصنعت بیمه موضوع نرخ به شرایطی رسیده که شرکت های بیمه ای  در برخی ازرشته ها بیش از 80 درصد تخفیف ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کردکه صنعت بیمه با این حجم سرمایه درگردشی که دارد باید میزان سودآوری بیشتری داشته باشد ولی میزان سودآوری صنعت برای سهامدارن جاذبه ای ندارد.

طاهری، تنوع بخشیدن به محصولات بیمه ای را راه رقابت بین شرکت های بیمه ای عنوان کرد و ادامه داد: محصولات شرکت ها اغلب مشابه است و بیشتر درنام تغییر می کنند تا در ماهیت و کمترمحصولی دیده می شود که متناسب با نیازهای بازار باشد.

وی، اذعان داشت که شرکت ها می توانند با تنوع بخشی به سبد محصولات بیمه ای و پشتیبانی از بیمه گذاران به خصوص درهنگام پرداخت خسارت و سرعت بخشیدن به فرآیندهای بیمه ای دراین بخش، بیمه گذاران را جذب کنند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، افزود: شرکت های بیمه ای برای اینکه مزیت رقابتی داشته باشند باید برروی سه زمینه کار کنند که شامل نرخ، تنوع محصول و کیفیت ارائه خدمات می شود.

طاهری اظهارکرد: درصنعت بیمه  فقط درگزینه اول رقابت وجود دارد و بر روی دوگزینه بعدی کاری صورت نگرفته و همچنان محصولاتی به فروش می رسد که در گذشته وجود داشته است.

وی گفت:باید در رویه ها، قوانین و فرآیندهای شرکت های بیمه ای بازنگری وازابزار و فناوری های نوین برای کاهش هزینه های شرکت ها استفاده شود.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای همچنان  از روش های سنتی برای ارائه خدمات استفاده می کنند،افزود: شرکت ها باید در زمینه استفاده از ابزارهای نوین کار کنند.

طاهری ادامه داد: شرکت های بیمه ای می توانند با تشکیل میز خسارت و ارائه خدمات، روند دریافت خسارت را برای بیمه گذاران کوتاه تر کرده تا مشتریان برای دریافت خسارت با موانع بسیاری برخورد نکنند.

 

ارسال نظر