شناسه خبر : 13635

اختصاصی چابک آنلاین؛

طول درمان به کارگران ساختمانی تعلق نمی‌گیرد

طول درمان به کارگران ساختمانی تعلق نمی‌گیرد

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران گفت: مهمترین مشکل کارگران ساختمانی در خصوص بیمه، عدم پرداخت طول درمان است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محمد باقری" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: سازمان تامین اجتماعی تاکنون حمایت خاصی در زمینه بیمه کارگران ساختمانی نداشته است.

وی، ادامه داد: درحال حاضر با شیوع ویروس کرونا که ریسک رفت و آمد در سطح شهر بالا رفته، انجمن از سازمان تامین اجتماعی درخواست کرده که حداقل چندماه به اعتبار دفترچه های کارگران اضافه کرده و بازرسی های تامین اجتماعی هم چندماهی به صورت موقت انجام نشود که هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران، تعداد انجمن های کارگران ساختمانی در سطح کشور را 420 انجمن برشمرد و گفت:  تنها 65 انجمن در سطح استان تهران فعال است.

باقری مهمترین مشکل بیمه ای کارگران ساختمانی را عدم پرداخت طول درمان از سوی سازمان بیمه گر دانست و افزود: کارگران ساختمانی هم همانند کارگران کارخانجات حق بیمه را به صورت کامل پرداخت می کنند یعنی 20 درصد حق بیمه را ساختمان و 7 درصد را کارگر پرداخت می کند اما طول درمان به کارگران ساختمانی تعلق نمی گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت حمایتی از اعضای انجمن متبوع وی صورت نگرفته، اظهارکرد: به تمامی ارگان های مربوطه نامه نوشته و مکاتبات بسیاری انجام داده ایم که در این شرایط سبد کالایی به این قشر از جامعه که بسیار ضعیف هستند تعلق بگیرد اما اتفاقی نیفتاده است.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران خاطر نشان کرد که، در کل کشور 850 هزار کارگر از سوی انجمن های صنفی حمایت شده و تحت پوشش بیمه هستند و در استان تهران هم 100 هزار کارگر بیمه شده فعال وجود دارد.

باقری ضمن بیان اینکه از این تعداد تنها 5 درصد مشکلات مالی ندارند، گفت: بیمه کارگران ساختمانی به طور معمول هر دو، سه ماه قطع می شود و این موضوع مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند زیرا آدرسی که به تامین اجتماعی فرستاده اند عوض می شود، قرار بر این بوده که اشخاصی که تا 3 بار در سامانه ثبت شده واز سوی انجمن صنفی تایید شده اند دیگر بازرسی نروند که این هم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

رئیس انجمن گچکاران استان تهران، اظهار کرد: اعضای انجمن فاقد بیمه نامه تکمیل درمان هستند زیرا 95 درصد اعضا توان پرداخت حق بیمه را ندارند.

 

  • ناشناس

    واقعا بزرگترین و بدترین شرایط برای کارگان نداشتن طول درمان است بخصوص که اکثر کارگران ساختمان از قشر ضعیف جامعه هستند

ارسال نظر