شناسه خبر : 12854

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه ۲۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی پرداخت کرد

صنعت بیمه ۲۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی پرداخت کرد

رئیس کل بیمه مرکزی، اظهار کرد که صنعت بیمه از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا ۳۱ مرداد ماه سالجاری حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی پرداخت کرده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "غلامرضا سلیمانی"، در مراسم رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی شرکت بیمه تعاون، گفت: بیمه به دنبال آن است که ببیند چه ریسک هایی در محیط های مختلف وجود دارد و سعی در مدیریت  این ریسک ها دارد و در همین راستا هر ریسکی که در سطح یک جامعه ایجاد می شود برای آن فکری می کند.

وی، گفت که صنعت بیمه در بخش بیمه تکمیل درمان بیش از 25 میلیون نفر را تحت پوشش قرارداده  و اظهار امیدواری کرد که همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه تکمیل درمان شرکت های بیمه بازرگانی قرار بگیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی، به اقدامات صنعت بیمه کشور پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری برای دریافت غیرحضوری بیمه شخص ثالث بخشنامه ای اعلام و قرار شد پرداخت حق بیمه افراد برای بعد از نیمه اردیبهشت سالجاری باشد که این رقم حدود سه هزار میلیارد تومان بود که بعد از این دوره بیمه گذاران پرداخت را انجام دادند.

سلیمانی، اقدام دیگر صنعت بیمه کشور برای کمک به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور را همکاری با وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: با همکاری شرکت های بیمه حدود 660 میلیارد تومان از بابت 10 درصد عوارض بهداشت سریع به وزارت بهداشت پرداخت شد که با توجه به نیاز مراکز درمانی حرکت بسیاری خوبی بود.

وی، ادامه داد: صنعت بیمه از 20 اسفندماه سال گذشته تا 31 مرداد ماه حدود 2700 میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی پرداخت کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی، بیان کرد: با همکاری شرکت های بیمه‌ای و بدون  آیین نامه جدید،اعلام شد که همه افرادی که تحت پوش بیمه درمان تکمیلی هستند هزینه کرونا در غالب بیمه تکمیلی به آنها پرداخت می شود.

سلیمانی، گفت: موضوعی که خیلی مهم بود و صنعت بیمه در این قضیه فعالیت کرد این بود که آیا برای کسب و کارهایی که آسیب دیده اند می شودکاری کرد؟

رئیس کل بیمه مرکزی، بیان کرد که شرکت بیمه تعاون  با هم فکری و همکاری کارکنان خود و مجموعه بیمه مرکزی طرح و محصول جدید ارائه داد که این طرح یک کار بسیار پیچیده و فنی است.

سلیمانی، توضیح داد: حدود 70 نوع کسب و کار مختلف وجود دارد که در طبقات و ریسک های مختلف قرار می گیرد.

وی، محصول جدید شرکت بیمه تعاون را واکسن بیمه بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از شیوع ویروس کرونا خواند و گفت:  اگر صاحب کسب و کاری در سطح کشور درگیر شد می تواند خود را نزد شرکت بیمه تعاون با مبلغی حدود یک درصد بیمه کرده و از این مزیت تا مدت 60 روز استفاده کند.

رئیس کل بیمه مرکزی  گفت که  اگر 2 ماه در نظر گرفته شود می تواند فرصت مناسبی باشد تا کسب و کار بازگشایی شود ولی اگر نیاز باشد بیمه تعاون با بیمه مرکزی بررسی می کند و زمان را بیشترکرده و حتی سرمایه تعهد شده را می تواند بیشتر کند.

سلیمانی،انحصار بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی را برای شرکت بیمه تعاون دانست و اظهار امیدواری کرد که شرکت های بیمه دیگر بتوانند محصول جدید ارائه دهند و این مالکیت برای آنها هم باشد و این مالکیت معنوی را به رسمیت می‌شناسیم.

 

ارسال نظر