شناسه خبر : 12169

متقاضیان و شاغلان طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری بیمه می‌شوند

متقاضیان و شاغلان طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری بیمه می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان و شاغلان طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در این استان با پیگیری‌های انجام شده بیمه می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،مهرداد جهاندیده روز دوشنبه اظهارداشت: با توجه به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بهره‌مندی گروه‌های هدف از مزایای آن، مصوب شد تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی ( بخش‌های خصوصی و تعاونی) که از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و یا از این به بعد متقاضی استفاده از این تسهیلات می‌شوند توسط سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سایر صندوق‌های بیمه‌ای دارای قابلیت مرتبط با تایید وزارت متبوع زیر چتر بیمه قرار گیرند.
وی بیان کرد: این تصمیم در پی مصوبه کارگروه ملی تخصصی مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار با هدف تبدیل بخشی از اشتغال که از طریق برنامه اشتغال روستایی به وجود می‌آید به اشتغال رسمی اتخاذ شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس شیوه نامه اجرای این طرح، اشخاصی که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به صورت کامل دریافت کرده‌اند مشمول خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس متقاضی موظف است بر اساس قرارداد بانک عامل و ضمائم آن، پس از دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و بهره‌برداری طرح نسبت به بیمه کردن شاغلان، حداکثر ظرف مدت یک ماه در یکی ازصندوق‌های بیمه‌ای اقدام کند.

جهاندیده همچنین با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۵۲ طرح با اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۷۵۶ نفر تسهیلات پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: شاغلان این طرح‌ها از آنجایی که در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ممکن است تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند می‌توانند از مزایای صندوق‌های بیمه‌ای، بویژه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر