اختصاصی چابک‌آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای از پرداخت خسارت طفره می‌روند

شرکت‌های بیمه‌ای از پرداخت خسارت طفره می‌روند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران گفت: صنعت بیمه در ایران ، وظیفه خودرا به درستی انجام نداده ، بیمه‌گزاران در هنگام پرداخت خسارت وارد یک پروسه طولانی و خسته‌کننده می‌شوند ودر انتها هم مبلغ قابل توجهی دریافت نمی‌کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، ابراهیم فرخ نژاد درگفت و گو با چابک آنلاین گفت: عملکرد شرکت های بیمه ای درایران نسبت به شرکت های بیمه ای کشورهای دیگر ضعیف است، بسیاری از نیازها در ایران مشمول بیمه نمی شوند.

وی،مدعی شد:عدم تمایل مردم به بیمه کردن اموال خود دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین دلایل این است که زمانی فرد دچار خسارت می شود شرکت های بیمه ای با انواع و اقسام ترفندها از پرداخت خسارت طفره می روند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، خاطرنشان کرد که در انتهای کار،کلی کسورات از بیمه نامه کسر می شود و مبلغ خاصی برای بیمه گذار باقی نمی ماند به همین دلیل افراد ترجیح می دهند برعکس همه جای دنیا که همه اموال خودرا بیمه می کنند از بیمه ها فراری باشند.

وی،اظهارکرد: بیمه نامه ای به نام بیمه وام وجود دارد که برای دریافت وام از بانک ها مجبور به پرداخت حق بیمه آن هستید در صورتیکه کاربرد این بیمه نامه مشخص نیست زیرا بانک ها در صورت عدم پرداخت قسط وام، مبلغ آن را از ضامن دریافت می کنند.

فرخ نژاد گفت: شرکت متبوع او ، درحال حاضر از بیمه نامه های مسئولیت در کارگاهها استفاده کرده و همچنین برای ساختمان های ساخته شده هم از بیمه نامه های آتش سوزی استفاده می کنند.

وی،توضیح داد که شرکت های بیمه ای، برای بیمه کردن اموال از اعداد واقعی استفاده نمی کنند وقیمت هایی که می زنند با قیمت های بازارمتفاوت است.

عضوهیئت مدیره شرکت شیمیایی رنگین عنوان کرد: بسیاری از کارخانجات و شرکت های بزرگ اموال  خودرا بیمه نمی کنند زیرا می دانند که در هنگام پرداخت خسارت مبلغی دست آنها را نمی گیرد و شرکت های بیمه ای راههای مختلفی برای فرار از پرداخت خسارت برای خود ایجاد می کنند.

 

ارسال نظر