مجلس وارد نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود

مجلس وارد نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث  می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیمه شخص ثالث خودروها باید تعدیل شود و در این زمینه مجلس وارد عمل می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، حجت الاسلام محمد باقری‌بنایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مجلس به موضوع افزایش نرخ بیمه شخص ثالث با جدیت ورود پیدا می کند، اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی مردم توان پرداخت حق بیمه برای دریافت بیمه شخص ثالث خودرو را ندارند و این وافعیت جامعه ماست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بیمه سالانه ۲ میلیون تومان آن هم برای خودرویی است که مدل پایین به شمار می رود که این نرخ ها به هیچ عنوان منطقی نیست و این ارقام باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

باقری بنابی وظیفه مجلس شورای اسلامی را نظارت بر حسن اجرای قانون دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز با استفاده از بعد نظارتی مجلس تلاش داریم نسبت به اصلاح قیمت‌ها وارد عمل شویم.

وی با اشاره به افزایش افسارگسیخته نرخ بیمه شخص ثالث خودرو طی سال های اخیر، یادآوری کرد: این موضوع بدون تردید نیاز به ساماندهی دارد و در حال حاضر اقشار متوسط جامعه قادر به پرداخت رقم در نظر گرفته شده برای خودروی خود نیستند که این امر ناهنجاری های مختلف اجتماعی و فرهنگی را سبب خواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیمه شخص ثالث به تبع افزایش نرخ دیه در کشور بوده است، اضافه کرد: اما در عین حال نرخ بیمه نیاز به تعدیل دارد تا همگان قادر به بیمه خودروی خود باشند.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: مسئولان امر و به خصوص مدیران بیمه مرکزی باید توجه داشته باشند که افزایش نرخ بیمه و بیمه نشدن تعدادی زیادی از خودروها آسیب‌های جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: به طور قطع مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اقتصادی به این موضوع ورود خواهد کرد تا با در نظر گرفتن منابعی برای شرکت‌های بیمه در بودجه سال آینده، نرخ بیمه را تا حدی تعدیل کنیم.

 

ارسال نظر