اختصاصی چابک‌آنلاین

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث ارتباط شبکه فروش را با بیمه‌گزار قطع می‌کند

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث ارتباط شبکه فروش را با بیمه‌گزار قطع می‌کند

دبیر انجمن شرکت‌های نمایندگی شرکت بیمه آسیا گفت که بزرگترین دغدغه نمایندگان در زمینه حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، قطع ارتباط شبکه فروش با بیمه گزاران است .

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، بیمه مرکزی ۲۸ اردیبهشت ماه سالجاری، در بخشنامه ای، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

"غلامرضا فرجودی" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: شرکت بیمه آسیا از شرکت های باسابقه صنعت بیمه بوده وعدد قابل توجهی هم در سهم پرتفوی بازار بیمه را تحت پوشش دارد.

به گفته وی، شرکت بیمه آسیا دربخش بیمه نامه شخص ثالث، حدودیک میلیون بیمه شده دارد وشبکه نمایندگی این شرکت، بالغ بر 98 درصد ازپرتفوی شرکت را تغذیه می کند.

وی،افزود:فروش بیمه نامه های شخص ثالث به عنوان یکی ازورودی های بازاریابی دررشته های دیگر است و بیمه نامه شخص ثالث با کارمزدی که دراین سال ها بارها دستخوش تغییرشده و مبلغ قابل توجهی هم نیست به عنوان درآمد اصلی یک نماینده در نظر گرفته نمی شود.

دبیر انجمن شرکت‌های نمایندگی شرکت بیمه آسیا، بزرگترین دغدغه نمایندگان درزمینه حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث را قطع ارتباط با بیمه گزار عنوان کرد وافزود: اگر هدف حذف فیزیکی بیمه نامه است پس چرا طبق قسمتی از این بخشنامه ،فایل پی دی اف این بیمه نامه باید در اختیار بیمه گزار قرار بگیرد، این یک تناقض در ابلاغیه است.

فرجودی تصریح کرد: در حال حاضر زیر ساخت های این طرح آماده نیست و بستر اینترنتی قوی هم در ایران وجود ندارد و صنعت بیمه به نسبت صنایع دیگرخیلی قوی نیست.

وی، ادامه دادکه درحال حاضردغدغه اصلی نمایندگان، زمان اجرایی شدن این طرح نیست بلکه مشکلاتی است که درارائه خدمات بیمه ای وجود داردوضریب نفوذ بیمه در بیمه نامه های خرد بسیار ضعیف است و  تمامی این مشکلات نادیده گرفته شده و فروش اینترنتی بیمه نامه شخص ثالث مورد توجه قرارگرفته است.

به اعتقاد وی، همه شرکت های بیمه ای می توانند برای شبکه فروش خود استارت آپی را طراحی کرده و نمایندگان از طریق استارت آپ شرکت متبوع خود بیمه نامه ها را به بیمه گزاران بفروشند.

 

  • محسن

    با کلیت فرمایش ایشون شاید بشه موافقت کرد

ارسال نظر