شناسه خبر : 11251

هزار و ۷۶۰ خانوار عشایر خراسان شمالی بیمه نیستند

هزار و ۷۶۰ خانوار عشایر خراسان شمالی بیمه نیستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هزار و ۷۶۰ خانوار عشایر این استان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور ماه امسال و با همکاری اداره کل امور عشایری تمامی خانوارها که شرایط عضویت در این صندوق را دارند، بیمه اجتماعی شوند.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا غلام زاده اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و ۵۵۰ خانوار عشایری این استان زیر پوشش بیمه اند و ۷۰ خانوار نیز مستمربگیر هستند.

وی با بیان اینکه ۶ هزار خانوار عشایر در استان زندگی می کنند، افزود:  هزار و ۹۰۰ خانوار عشایری به علت سن بالای ۵۰ سال شرایط زیر پوشش قرار گرفتن بیمه را ندارند.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا تمامی افراد بالای ۱۸ تا ۵۰ سال  زیر پوشش این صندوق قرار گیرند و براساس برآوردها شمار این افراد حدود ۱۱ هزار نفر است.

غلام زاده در ادامه افزود:  تاکنون، ۳۱ درصد جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مشمول بیمه هستند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر روستایی و مابقی عشایری و روستایی ساکن در شهر هستند.

 غلام زاده گفت: با توجه به اینکه استاندار خراسان شمالی برای بیمه روستایی و عشایری استان هدفگذاری کرده است که ضریب نفوذ بیمه شدگان این صندوق باید به بالای ۸۰ درصد و حتی در برخی از شهرستان ها به ۱۰۰ درصد برسد در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در سه ماهه پایان سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا بیشترین جذب را داشته ایم.

وی افزود: تا پیش از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی، بسیاری از ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر کشور که سهم بالایی در تولید مواد غذایی کشور دارند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار نگرفته بودند تا اینکه این صندوق با مصوبه مجلس و دولت تاسیس و موظف به برقراری بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستائیان و عشایر شد.

وی از تمامی روستاییان و عشایر خراسان شمالی خواست تا خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در صندوق استفاده کنند تا همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق بگیرند.

خراسان شمالی از نظر زیر پوشش بردن جمعیت هدف در کشور رتبه ۱۰ را دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.​

 

ارسال نظر