شناسه خبر : 11038

اختصاصی چابک‌آنلاین

بیمه‌ها از پرداخت خسارت فرار می‌کنند

بیمه‌ها از پرداخت خسارت فرار می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران، مدعی شد که "شرکت‌های بیمه بازرگانی در عمل به تعهدات مالی خود به خوبی عمل نمی‌کنند و این مساله یک نارضایتی برای همه فعالان این عرصه ایجاد کرده است."

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، سیدمحمد عبداللهی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: شرکت‌های بیمه بازرگانی فعالیت بسیار کمی در عرصه صنایع دستی دارند.

وی با بیان اینکه، اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران برای اعضا شرایط استفاده از بیمه عمر و تکمیلی را فراهم کرد، افزود: به دلیل آنکه درآمدهای اعضای این صنف پایین است توانایی پرداخت حق بیمه را نداشته و تعداد کمی از اعضا این بیمه ها استفاده می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران مدعی شد: " شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال هر بهانه ای هستند و در پرداخت خسارت مشکل تراشی می کنند تا از جبران خسارت و زیان وارده فرار کنند."

عبداللهی بزرگترین مشکل هنرمندان صنایع دستی کشور را مساله بیمه عنوان کرد و ادامه داد: بیمه تولید کنندگان صنایع دستی تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است اما به دلیل آنکه دولت اعتبار آنچنانی برای بیمه این افراد پیش بینی نکرده، دچار مشکلات بسیاری شده اند.

به گفته وی بیش از سه هزار هنرمند صنایع دستی در کشور وجود دارند و بالای یک هزار فروشنده اشیاء قدیمی عضو این اتحادیه هستند.

ارسال نظر