شناسه خبر : 10978

نظارت پررنگی برای شرکت‌های سرزمین اصلی فعال در مناطق آزاد وجود ندارد

نظارت پررنگی برای شرکت‌های سرزمین اصلی فعال در مناطق آزاد وجود ندارد

رئیس شعبه شرکت بیمه حافظ در شهرستان بندرانزلی اعلام کرد: بزرگترین معضل شرکت‌های مناطق آزاد، رعایت جغرافیای مناطق آزاد ومعافیت مالیاتی شرکت‌های سرزمین اصلی است زیرا همان اندازه که شرکت‌های مناطق آزاد در فعالیت محدود هستند و نظارت برای آن‌ها پررنگ است این حساسیت برای شرکت‌های سرزمین اصلی که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند، وجود ندارد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، حنانه خوبرو در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه در استان گیلان به نسبت استان‌های دیگر بالاتر بوده و جزء چند استان برتر است ولی بازهم فروش بیمه‌نامه‌ها خصوصا در عامه مردم بیشتر به سمت بیمه‌نامه‌های اجباری است.

وی افزود: خیلی ازمشکلات مانند نرخ شکنی مشکل مشترک درهمه استان ها است که شرکت های کوچکتربه دلیل به دست آوردن بازاربه سمت نرخ شکنی می روند و این مسئله بازار بیمه را خراب می کند.

رئیس شعبه شرکت بیمه حافظ درشهرستان بندرانزلی اظهارکرد:درحال حاضرحساسیت بر روی اجرای نرخ فنی برای بیمه نامه ها است و در جلسات کشوری و سراسری ، ستادها به اجرای درست آیین نامه ها اظهارعلاقه مندی می کنند اما ضمانت اجرایی که نیاز است وجود ندارد.

رئیس شعبه شرکت بیمه حافظ در شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: این دید بالا به پایین که مابین شرکت ها و مدیران ارشد به مدیران میانی و همینطور تا شبکه فروش و بازاریاب وجود دارد سبب می شود که شرکت ها به جای معرفی برند و محصول خود ازتخریب برای فروش استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان گیلان بیمه نامه مسئولیت کارفرما در پروژه های ساختمانی به دلیل اینکه از سوی سازمان نظام مهندسی اجبارشده در بین بیمه نامه ها رتبه اول را دارد و بیمه نامه بدنه اتومبیل و بیمه نامه عمر و زندگی بیشترین فروش را دارند.

رئیس شعبه شرکت بیمه حافظ در شهرستان بندرانزلی اظهارکرد: بزرگترین معضل شرکت های مناطق آزاد، رعایت جغرافیای مناطق آزاد ومعافیت مالیاتی شرکت های سرزمین اصلی  است زیرا همان اندازه که شرکت های مناطق آزاد در فعالیت محدود هستند و نظارت برای آنها پررنگ است این حساسیت برای شرکت های سرزمین اصلی که در مناطق آزاد فعالیت می کنند وجود ندارد.

خوبرو گفت: شرکت های سرزمین اصلی می توانند با طی کردن یک رویه و دریافت مجوز از بیمه مرکزی با تاسیس شعبه در مناطق آزاد معافیت مالیاتی داشته باشند که این موضوع کاملا با ایده اولیه شکل گیری شرکت های بیمه ای مناطق آزاد متفاوت است .

وی اظهارکرد: شرکت بیمه حافظ از سال 91 تاکنون انرژی بسیاری در مناطق آزاد صرف کرده است و درحال حاضر پرتفوی خوبی در منطقه آزاد انزلی دارد اما این پرتفو کفایت نمی کند واین سکوت قانون در برابر فعالیت شرکت های سرزمین اصلی در مناطق آزاد باید واضح شود و شرکت های مناطق آزاد هم بتوانند با اخذ مالیات در رشته های دیگر بیمه ای کارکنند.

ارسال نظر