شرکت‌های بیمه‌ای ریسک‌ها را بدون محاسبه و آنالیز می‌پذیرند

شرکت‌های بیمه‌ای ریسک‌ها را بدون محاسبه و آنالیز می‌پذیرند

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه اگر بیمه‌نامه‌های مسئولیت با محاسبه و اکچوئری مناسب تولید شوند می‌توانند نقش پررنگی در افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین افراد جامعه داشته باشند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمود دودانگه، در خصوص افزایش نسبت خسارت بیمه‌نامه‌های مسئولیت در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: بیمه‌نامه‌های مسئولیت اگر دارای چارچوب تعریف شده باشند و شرکت‌های بیمه‌ای توانایی شناسایی درست ریسک‌های ایجاد شده را داشته باشند و از طرف دیگر نرخ‌ها واقعی‌تر باشند می‌توان انتظار داشت که حتی شرایط صنعت بیمه را مناسب‌تر هم کنند.

وی افزود: در هر صورت به لحاظ شرایطی که در جامعه ایجاد شده و نیاز زندگی شهروندی به بیمه نامه مسئولیت ، این نوع بیمه نامه ها می توانند پیشران توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن درجامعه باشند.

این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: اما آن نکته ای که ممکن است آسیب ایجاد کند قبول تعهدات شرکت های بیمه ای بدون  توجه به مدیریت ریسک و آنالیز دقیق این بیمه نامه ها است اما اگراین  بیمه نامه ها با مدیریت مناسب و مثبتی هدایت شوند ریسکی برای شرکت های بیمه ای ایجاد نمی کنند.

دودانگه با اشاره به این نکته که محاسبات اکچوئری در صنعت بیمه دچار ضعف است اظهار کرد: دانش اکچوئری در چند سال اخیر در حال رشد بوده و متخصصین در این رشته هم محدود هستند و این نشان دهنده این است که شرکت های بیمه ای ریسک ها را بدون محاسبه و آنالیز می پذیرند.

وی ادامه داد: زمانی که که ریسک  به صورت اصولی محاسبه نشده باشد، خسارت های وارد شده معادل حق بیمه دریافتی نخواهند بود و وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد شرکت های بیمه ای وارد چالش و مشکلی جدی می شوند.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: درحال حاضر یک رقابت نامناسب برای افزایش پرتفوی دربین شرکت های بیمه ای وجود دارد و درهنگام صدور نگاهی به سودآوری ندارند.

دودانگه گفت:  وقتی که چنین رویکردی وجود داشته و نگاه حاکم بر شرکت های بیمه ای، نگاهی کوتاه مدت بوده نه استراتژیک، طبیعتا مدیران مختلف در دوره زمانی کوتاه مدیریت خود در فکر نشان دادن بیشترین آمار فروش هستند که عواقبی نامناسب برای شرکت های بیمه ای در طولانی مدت خواهد داشت.

ارسال نظر