شناسه خبر : 10914

اختصاصی چابک‌آنلاین

شرکت‌های بیمه‌ای در سال گذشته رشد خوبی در بازار سرمایه داشتند

شرکت‌های بیمه‌ای در سال گذشته رشد خوبی در بازار سرمایه داشتند

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در سال گذشته سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه با رشد بسیار خوبی روبه رو بوده و حتی از شاخص هم بالاتر رفته‌اند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، حامد فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: با توجه به حجم نقدینگی بسار بالایی که در سال‌جاری وارد بورس شده و فرصت‌هایی که در بازارهای دیگر وجود ندارد باز هم شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه خواهیم بود و افزایش شاخص سهام را خواهیم دید.

وی افزود: در حال حاضر رشد خیلی از شرکت ها در بورس منطقی ندارد اما از آن طرف شرکت هایی هستند که رشد آنها با منطق همراه است به هرحال بازار، تورم سالجاری را نیز در سهم ها می بیند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرکت های بیمه ای رشد خوبی در بازار سرمایه داشته اند گفت: بعضی از شرکت ها با افزایش سرمایهای که از محل های مختلف مانند تجدید ارزیابی ها انجام می دهند می توانند روند مثبتی در بازار داشته باشند.

فلاح جوشقانی ادامه داد: به صورت کلی روند شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه بستگی به روند بازار دارد باید دید روند بازارچگونه است آنها هم، هم جهت با بازار پیش می روند.

وی تصریح کرد: برای سرمایه گذاری در یک صنعت باید دید که حوزه فعالیت آن صنعت چقدر است زیرا سرمایه گذار به دنبال بازده است و در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی و نیاز جامعه، شرکت بیمه ای به اندازه کافی وجود دارد زیرا عمده پرتفوی صنعت بیمه نیز در دستان شرکت های دولتی از جمله بیمه ایران است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بعید به نظر می رسد که سرمایه گذاری جدید و سنگینی درحوزه صنعت بیمه رخ دهد و این تعداد شرکت بیمه ای متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه است که می توانند فعالیت کرده و سود کسب کنند و شرکت بیمه ای در حد مطلوب وجود دارد.

فلاح جوشقانی اظهارکرد: در سال گذشته سهم های کوچک مانند گروه مواد غذایی و دارویی  رشد زیادی داشته اند و سهم های بزرگ تری مانند پالایشگاهی، فلزی و معدنی کمتر رشد کرده اند اما به نظر می رسد در سالجاری سهم های بزرگ هم رشد های خوبی داشته باشند.

ارسال نظر