شیوع ویروس کرونا چک‌های پاس نشده نمایندگان بیمه‌ای را افزایش داد

شیوع ویروس کرونا چک‌های پاس نشده  نمایندگان بیمه‌ای را افزایش داد

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه البرز بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند با پرداخت وامهای با سود کم و افزایش مهلت اعلام بدهکاران، به نمایندگان خود درعبور آنها از این بحران کمک کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، امیرحسین طهماسب میرزا درخصوص آسیب وارد بابت شیوع ویروس کرونا به نمایندگان شرکت های بیمه ای و دغدغه های این قشر در گفت وگو با چابک آنلاین گفت: شرکت های بیمه ای همانند بانک ها، بنگاههایی اقتصادی هستند که بنیه مالی قوی دارند و می توانند ازبنگاهای معاملاتی کوچک مثل نمایندگان که این بحران آسیب جدی به آنها وارد کرده است حمایت کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به این شرایط شرکت های بیمه ای می توانند یک وام با سود کم باتوجه به کارمزد دریافتی یکسال اخیراز نمایندگان در اختیار آنها قراردهند تا نمایندگان هزینه های اجاره و کارمندان خودرا پرداخت کرده و از این شرایط عبور کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه البرز بیان کرد: موضوع بعدی تعهدات بیمه گزاران به نمایندگان برای بازپرداخت حق بیمه است، درحال حاضرو باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه حق بیمه خیلی از رشته ها مانند شخص ثالث، بدنه خودرو، مسئولیت و آتش سوزی به صورت قسطی پرداخت می شود و در این دوماهه بسیاری از چک ها پاس نشده است.

طهماسب میرزا اظهارکرد: دومین کمک شرکت های بیمه ای به نمایندگان می تواند این باشد که مهلت های اعلام بدهکاران را باتوجه به شرایط بیمه گزاران و جامعه مقداری افزایش داده و دوماه به مهلت اضافه کنند تا بیمه گزار به شرایط نرمال خود برسد و توانایی پرداخت حق بیمه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان در حدود 20 تا 30 چک پاس نشده از زمان شیوع ویروس کرونا دارند، گفت: سیستم شرکت های بیمه ای اینگونه است که در زمان واگذاری چک به بانک شماره سند وارد سیستم می شود واگر چک در موعد خود پرداخت نشود یک مهلت 5 تا 10 روزه برای نمایندگان تعیین می شود که چک پرداخت شود و در شرایط کنونی آن مهلت می گذرد.

عضوهیئت مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه البرز تصریح کرد: به عنوان مثال نماینده ای که باید نزدیک به 100 میلیون تومان واریزی داشته باشد و مشتریان هم به دلیل تعطیلی کسب و کار قادر به پرداخت حق بیمه خود نیستند در نتیجه سیستم صدورآن نماینده بسته می شود در صورتیکه تعدادی بیمه نامه شخص ثالث دارد که باید صادرکند زیرا طبق ابلاغیه بیمه مرکزی بیمه نامه های شخص ثالث باید تمدید و صادر شود.

طهماسب میرزا افزود: شرکت های بیمه ای و حتی بیمه مرکزی در این شرایط باید همکاری لازم را با نمایندگان داشته باشند و بیمه مرکزی می تواند به این موضوع هم همانند موضوعات دیگر توجه کند تاکنون برخی از شرکت های بیمه ای اعلام بدهکارتا 15 اردیبهشت صادرکردند که از آن تاریخ حق بیمه را از مشتری دریافت کنند ولی باز دربیشتر شرکت ها اینکار انجام نشده و تنها مهلت صندوق را مقداری بالا برده اند.

وی گفت: سومین راهکار عبور از این بحران می تواند درخصوص قیمت های بیمه نامه ها و شرایط اقساط باشد، شرکت های بیمه ای می توانند با توجه به اوضاع جامعه نرخ ها را تعدیل کرده و تعداد اقساط را افزایش دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه البرز تاکید کرد: درحال حاضرتعدادی از شرکت های بیمه ای که با بانک ها قرارداد دارند حق بیمه ها را به صورت اقساط دریافت می کنند و بیمه گزارن در شرایط کنونی به سمت اینگونه شرکت ها تمایل بیشتری دارند زیرا شرایط پرداخت راحت تری دارند.

ارسال نظر